To nejvtipnější z metropole. Vyšla kniha Odposlechnuto v Praze
City-Dog.cz | pražský žurnál
0
18.07.2018

To nejvtipnější z metropole. Vyšla kniha Odposlechnuto v Praze

To nejvtipnější z metropole. Vyšla kniha Odposlechnuto v Praze
Také občas odposlechnete rozhovor cizích lidí a pak ho sdílíte u sebe na FB zdi? Připojte se ke skupině Odposlechnuto v Praze a třeba právě váš příběh bude otištěný v knížce. Parta přátel se totiž rozhodla vydat knižně ty nejvtipnější příhody, které jste odposlechli v metru, tramvaji nebo pražských ulicích. A navíc – výtěžek z prodeje poslouží dobré věci. 

Také občas odposlechnete rozhovor cizích lidí a pak ho sdílíte u sebe na FB zdi? Připojte se ke skupině Odposlechnuto v Praze a třeba právě váš příběh bude otištěný v knížce. Parta přátel se totiž rozhodla vydat knižně ty nejvtipnější příhody, které jste odposlechli v metru, tramvaji nebo pražských ulicích. A navíc – výtěžek z prodeje poslouží dobré věci. 

Na počátku všeho byla facebooková skupina Odposlechnuto v Praze, která existuje už od roku 2009. V současné době má skoro 98 000 členů, kteří do ní pravidelně přispívají, co kde zaslechli v pražských ulicích nebo MHD.

Myšlenka vydat příběhy knižně se zrodila už 31. července 2017. „Je to takové naše přenošené dítě. Nicméně investovaný čas se vyplatil. Na knížku zatím máme jeden hezčí ohlas než druhý,“ říká Peter Chalupianský.

Kniha byla oficiálně pokřtěna 19. června a prodej byl zahájen 4. července. Na celém projektu spolupracovalo zhruba 15–20 lidí. „Kromě koordinátorů z Klubu SRDCAŘŮ a správců skupiny se zapojilo široké spektrum lidí – programátor, grafik, ilustrátorka, korektorka či právnička. Zajímavé podněty nám po celou dobu dávali i fanoušci skupiny.“ 

Na výběru textu se podílelo zhruba 8 lidí. „Seřadili jsme příspěvky z jednotlivých let dle počtu lajků a zkrátka vybírali ty, které nám nejvíce přirostly k srdci.“

Obálku knihy vytvořila mladá a talentovaná ilustrátorka Anna Kočová. Obsah poté zpracoval Pavel Hamar, grafik z nakladatelství Došel karamel.

A jak se podařilo sehnat peníze na knihu?V první řadě se nám podařilo vybrat přes 100 000 Kč od lidí prostřednictvím crowdfundingové kampaně na portálu HitHit. Dále jsme získali výraznou podporu od společnosti Kapsch Česká republika, která se stala generálním partnerem celého projektu. Publikaci knihy také finančně podpořily firmy Etnetera a Starmon,“ říká Peter Chalupianský.

Výtěžek z prodeje knížky jde na pomoc nedoslýchavým lidem. „Na projektu spolupracujeme se Svazem neslyšících a nedoslýchavých. Doporučují nám konkrétní osoby, kterým můžeme pomoci. Vše chceme dělat maximálně transparentně. I proto budeme jednotlivé kompenzační pomůcky kupovat přímo my a následně je předávat potřebným.“ 

Peter Chalupianský přiznává, že by mohl vyjít i druhý díl.Sbíráme samozřejmě další příběhy. K dispozici máme dalších 10 000 příspěvků. Je tedy z čeho vybírat a tvorbu druhého dílu zvažujeme. Každopádně se teď chceme plně soustředit na aktuální vydání.“ 

Knížku si můžete objednat a podpořit tak dobrou věc na www.odposlechnutovpraze.cz

 

Další užití materiálů city-dog.cz je možné pouze s písemným souhlasem redakce. Více zde.

   Fotografie: odposlechnutovpraze.cz pro city-dog.cz.