Šatník: Lauren Doolan – australská blogerka a ambasadorka kosmetiky Weleda
City-Dog.cz | pražský žurnál
0
18.06.2018
Šatník

Šatník: Lauren Doolan – australská blogerka a ambasadorka kosmetiky Weleda

Šatník: Lauren Doolan – australská blogerka a ambasadorka kosmetiky Weleda
Žít život naplno a přijímat všechny výzvy, které nám přinese. Právě to je osobním mottem australské blogerky, globální ambasadorky značky Weleda a vítězky soutěže Global Garden, Lauren Doolan. Podívejte se, jaké kousky najdete v jejím kufru, který si sbalila na tříměsíční cestu po 11 zemích světa, ve kterých Weleda působí. Proč ráda nosí barvy a co nechybí v její kosmetické taštičce?

Žít život naplno a přijímat všechny výzvy, které nám přinese. Právě to je osobním mottem australské blogerky, globální ambasadorky značky Weleda a vítězky soutěže Global Garden, Lauren Doolan. Podívejte se, jaké kousky najdete v jejím kufru, který si sbalila na tříměsíční cestu po 11 zemích světa, ve kterých Weleda působí. Proč ráda nosí barvy a co nechybí v její kosmetické taštičce?

Lauren, blogerka a globální ambasadorka značky Weleda

Lauren Doolan je v Austrálii známá díky svému blogu Micro Adventurist. Snaží se lidi podporovat k aktivnímu životu. Dokázat jim, že všechno je možné a každý den můžete zažít alespoň malé dobrodružství. Nepíše o zdolávání Everestu nebo surfování na tsunami, ale o jednoduchých, lokálních, dostupných a zároveň adrenalinových zážitcích, které se dají zvládnout za víkend, den… nebo klidně i za odpoledne.

„Přece celý týden nepracujeme tak tvrdě proto, abychom pak zůstávali doma! Když se obklopíme pozitivními věcmi, budeme přitahovat správnou energii. Vyzařuje z nás, dokáže nakazit ostatní i okolí. Náš volný čas bychom měli vyplnit, jak nejlépe dokážeme. Utéct od telefonů, vrátit se do přírody a zažít něco nevšedního,“ říká Lauren o svém projektu.

Pondělí

„Kdybych měla popsat svůj styl třemi slovy, použila bych nejspíš veselý, nenáročný a hravý. Jednu dobu jsem měla takové období, kdy jsem si říkala, že je čas dospět a nosit něco sofistikovanějšího, ale v černé jsem si připadala příliš stará a nudná. Proto jsem se zase rychle vrátila k té mé barevné boho chic módě. Nejradši nosím kousky, které mě dělají šťastnou. Čím barevnější, tím lepší.“

„V loňském roce jsem se dozvěděla, že jsem se stala šťastnou výherkyní soutěže Weleda Global Garden. Točila se kolem všech mých oblíbených záležitostí – wellness, přírody, umění, fotografování, cestování a dobrodružství. Hlavní cenou byla tříměsíční cesta světem firmy Weleda, takže jsem se prostě musela zúčastnit, i když jsem si myslela, že nemám šanci vyhrát. Ale nemožné se stalo skutečností!“

Od března do června Lauren cestovala po 11 zemích světa, ve kterých Weleda působí, má své zahrady nebo projekty na získávání surovin. Zjišťovala, jak se pěstují a sklízí všechny biodynamické ingredience, které Weleda používá ve své kosmetice a produktech. Kromě toho se také učila o filozofii společnosti, která jí byla velice blízká.

„Tento overal jsem si koupila při návštěvě Argentiny. Barevné motivy jsou pro tuto zemi velmi typické. Tím si mě také získal. Je pohodlný a pokaždé, když ho mám na sobě, tak si vzpomenu na všechny krásné zážitky, které odtud mám.“

Úterý

„Nejsem zastáncem oblečení na jedno nošení. Při nákupech lidé často neberou v potaz, jakou cenu naše planeta musí zaplatit za rychlou módu a její důsledky. Nemyslím to tak, že by se mělo kupovat a nosit pouze drahé oblečení, to vůbec ne. Věřím, že je potřeba přemýšlet o svém výběru. Pokud objevíte něco laciného, v čem si ale připadáte miliónově, běžte do toho!“

„V mém šatníku najdete hlavně barevné motivy, ale miluji také nejrůznější pokrývky hlavy a šperky. Co se šperků týče, tak nosím vlastně každý den ty samé. Náramky, prsteny a řetízek. Některé jsou pro mě památkou na místa, kde jsem byla. Jiná mi připomínají moje blízké, od kterých jsem je dostala.“

„Móda je pro mě především způsob, jak vyjádřit vlastní kreativitu. Měla by odrážet to, jací jsme. A právě o to se snažím. Svým oblečením ukazuji pozitivní přístup k životu, radost i skromnost. Je jedno, kolik daný kousek stál, jaká značka je uvedená na límečku, nebo jestli jste ho koupili v second handu – hlavní je, jak se v něm cítíte. Snažím se nebýt zahlcená věcmi a nad každým nákupem hodně přemýšlím. Bude to ladit se zbytkem mého šatníku? Jak často to budu nosit? Musím se do nového kousku prostě zamilovat.“

Středa

„Když máte před sebou delší cestu po několika různých státech, je potřeba zabalit hlavně multifunkční věci. To mi vyhovuje, protože mám nejradši, když jeden kousek můžu využít na několik způsobů a různě ho kombinovat.“

Nenechte se zmást. Lauren na sobě nemá šaty, ale sukni a top od australských návrhářů Spell a Gypsy Collective. Pochází z Byron Bay a mají etický postoj k ekologii, což pro ni hraje také důležitou roli. Na tříměsíční cestu si klidně zabalte i jedny pohodlné boty na podpatku. Ideální volbou jsou dřeváky od Swedish Hasbeens, které v Praze seženete v prodejně Nila. Skvěle se kombinují a hodí se k sukni i kalhotám.

„Pokrývky hlavy jsou mými oblíbenými kousky, a proto mám v šatníku i ve svém kufru také tento klobouk. Je z mé rodné Austrálie, ale vyšperkovala jsem si ho různými peříčky a malou květinovou broží ze svých cest.“

Čtvrtek

„Na první pohled to sice může vypadat, že nosím hlavně sukně a šaty, ale džíny v mém šatníku rozhodně nechybí. Ráda občas porušuji určitá módní pravidla a tak kombinuju nejrůznější vzory a barvy, ale to mě právě baví.“ 

„V Melbourne chodí v černé snad úplně všichni. Musím přiznat, že do práce jsem ji taky nosila, ale necítila jsem se v ní vůbec dobře. Nebyla jsem to já. O to víc si užívám, když se můžu obléknout podle své nálady a být chvilku mimo město.“

Světlé roztrhané džíny, námořnické pruhované tričko, barevný cardigan s květinovými motivy a nehynoucí klasika v podobě Adidas tenisek – dokonalý outfit pro moderní milovníky hippies. Šátek do vlasů je navíc trendem letošního léta. 

Pátek

„Miluju vintage oblečení. Vlastním několik bund a kabelek ze 70. let, které jsem objevila v sekáčích a na trzích, a musím říct, že stárnou do krásy. Tehdy bylo oblečení kvalitnější, proto staré kousky vydrží a vás může hřát příjemný pocit, že jste zachránili nějakou srdcovku před vyhozením a zároveň ušetřili spoustu peněz!“

Nikdy nevíte, kdy se zničehonic změní počasí. Do kufru si určitě přibalte alespoň jednu bundu, která jde se vším a boty do nepohody. Na cestách musíte počítat každý kousek, tak vždy popřemýšlejte, jestli právě tyhle boty opravdu unosíte. Jdou jen k jednomu outfitu? Nebrat. Hodí se ke všemu – tak to je jasná volba.

Dekorativní kosmetika

„Spolupráce s Weledou mi otevřela oči. Začala jsem se mnohem víc zajímat o svět přírodní kosmetiky a rozhodla se být aktivnější i co se dekorativní kosmetiky týče.“

„Weleda má skvělé zastoupení produktů v oblasti pečující kosmetiky. Při výběru produktů na denní líčení jsem se nakonec rozhodla pro australskou značku Eve Perez. S touto přírodní dekorativní kosmetikou mám teď ty nejlepší zkušenosti, ale doplňuji ji také o tónující balzámy na rty od Weledy, které se dají krásné použít také na rozjasnění tváří nebo očních víček.“

„Rovnou se ale přiznám, že občas „zahřeším“ a použiji klasickou řasenku na oči. U té se mi totiž zatím nepodařilo najít stejně kvalitní přírodní variantu.“

Pečující kosmetika

„Má kosmetická taštička je jinak plná produktů od Weledy. Ovesný šampon, regenerační kondicionér, mandlové tělové mléko, zázračný Skin Food ani jemná čistící pěna v ní nesmí chybět.“ 

„Nejvíc si mě ale získal mandlový pleťový olej! Miluji univerzální produkty. Musím cestovat nalehko, takže oceňuji právě ty, které mají více možností využití. Mandlový olej odličuje make-up a vyživuje pokožku. Nikdy mě nenapadlo, že bych měla používat oleje, protože trpím na celkem mastnější T-zónu, ale kosmetická poradkyně z Weledy mi řekla, že opak je pravdou. Čím víc ji vysušujete, tím víc se pleť mastí. Začala jsem používat tento malý zázrak a moje pleť je z něj nadšená stejně jako já.“

„Weleda pro mě znamená etický přístup. Čím víc se dozvídám o této značce, tím víc mě dostává její integrita. Nezačali s organickou a udržitelnou výrobou proto, že je to „moderní“ – Weleda na těchto principech funguje už od svého založení v roce 1921 a od té doby se nic nezměnilo. V této firmě nejde v první řadě o komerční zisk – točí se kolem lidí, naší planety a smysluplné výroby. Pokud produkt nepomáhá posílit rovnováhu těla, mysli i ducha, nemá v nabídce co dělat. Jsem šťastná, že jsem tohle všechno mohla zjistit a zažít na vlastní kůži. A nestranně to sdílet se světem očima normální holky.“ 

Za poskytnutí prostor na focení děkujeme Kavárně co hledá jméno!

 

Tento článek vznikl v rámci speciální spolupráce se značkou Weleda

 

Další užití materiálů city-dog.cz je možné pouze s písemným souhlasem redakce. Více zde.

   Fotografie: Anežka Svobodová pro city-dog.cz.