Manifesto Market Smíchov se otevřelo. Jak vypadá a na co se tu můžete těšit?
City-Dog.cz | pražský žurnál
0
19.07.2019

Manifesto Market Smíchov se otevřelo. Jak vypadá a na co se tu můžete těšit?

Manifesto Market Smíchov se otevřelo. Jak vypadá a na co se tu můžete těšit?
Doteď ve dvoře smíchovského Národního domu jen parkovala auta. Od pátku 19. července sem nově můžete zajít na skvělé street food jídlo nebo jen tak posedět a relaxovat v zelené zahradě, ve které nechybí ani bazének. Ano, řeč je o druhém Manifesto Marketu, který se právě dnes otevřel na Smíchově a na kráse mu neubral ani nečekaný déšť.

Doteď ve dvoře smíchovského Národního domu jen parkovala auta. Od pátku 19. července sem nově můžete zajít na skvělé street food jídlo nebo jen tak posedět a relaxovat v zelené zahradě, ve které nechybí ani bazének. Ano, řeč je o druhém Manifesto Marketu, který se právě dnes otevřel na Smíchově a na kráse mu neubral ani nečekaný déšť.

Náměstí 14. října 82/16, Praha 5

PO–NE 11:00–22:00

 

Po kontejnerovém městečku na Florenci nyní vznikl další Manifesto pop-up. Na dvoře překrásné secesní budovy smíchovského Národního domu se dnes otevřel Manifesto Market Smíchov. Těšit se můžete na street food verzi stánků známých gastronomických podniků, které se jinak běžně specializují spíše na fine-dining, jako například Zátiší nebo SaSaZu. Nechybí tu ani několik konceptů, které se na Florenci ujaly a další Manifesto si bez nich už nedokážeme představit – PokeHaus, The Craft s dosud neuvedenými novinkami nebo hranolky Faency Fries.

Pop-up kuchyni zde otevřela také panasijská restaurace Nebu, která je malým skrytým tajemstvím Prahy. Pilsner Urquell vybavil hlavní bar čtyřmi zbrusu novými měděnými tanky na tankové pivo a vedle plzeňského na čepu najdete i pivní speciály Vinohradského pivovaru, který je s Manifestem pevně spojený i na Florenci. Ve výběru sládků se budou pravidelně objevovat další české mikropivovary, například Matuška. Pilsner Urquell pro návštěvníky chystá také školy čepování, které návštěvníkům poskytnou možnost vyzkoušet si, jak správně načepovat hladinku pod vedením nejlepších výčepních z České republiky – vítězů soutěže Master Bartender. Budou zde hostovat i výčepní z různých koutů světa, kteří čepují plzeň v zahraničních restauracích.

Lokalita na náměstí 14. října je jen pár set metrů od rušného Anděla, blok od obchodního centra Nový Smíchov, 3 minuty tramvají z Újezdu a v docházkové vzdálenosti od smíchovské náplavky nebo Tančícího domu. K místu přímo přiléhají dva parky, které vybízí k posezení s piknikem z Manifesta. Manifesto má ambici vrátit krev do žil dříve tepajícímu srdci smíchovského komunitního života a znovuobjevit jeho půvab. Manifesto bude nadále výhradně cashless ve spolupráci s Mastercard.

Rok po otevření prvního Manifesto Marketu na Florenci se tento projekt rozšiřuje. Snažíme se inovovat a vyvolat hlubší změnu. Chceme přetvořit nevyužitá místa, přinášet unikátní gastronomické zážitky, zlepšovat kvalitu života ve čtvrti, kde se nacházíme. A také předefinovat retail, jehož tradiční podoba je v podstatě tonoucí odvětví. Hodně jsme se zaměřovali na čísla a data a snažili se podle nich zlepšovat za pochodu, mnohé výsledky jsou pro nás samotné překvapivé. Dosud jsme v jedné lokalitě dali vzniknout 180 pracovním pozicím, uspořádali jsme 200 kulturních eventů přístupných zdarma a zrodila se silná komunita – naše nejpopulárnější sociální sítě zasáhly na 6 miliónů uživatelů. Získali jsme ocenění Obchodník roku za zákaznickou zkušenost a pomohli k rozjezdu několika novým gastronomickým podnikům – šest nájemců z Manifesta si posléze otevřelo kamenné pobočky. Soustředíme se na každý okamžik, který u nás návštěvníci stráví, aby byl přívětivý, inspirující, zapamatovatelný a něčím nečekaný. Pokud by některý z těchto zásadních dílků chyběl, čísla samotná by pro mne neměla velký význam,“ komentuje Martin Barry, zakladatel a kreativní i hybná síla Manifesta.

Manifesto Smíchov bude zvát DJs a pořádat živá hudební vystoupení ve spolupráci s týmem Ameba Production, producenty legendárního festivalu Rock for People. V partnerství s Red Bullem bude Manifesto pořádat cyklus koncertů, talk shows a filmových promítání, příležitostně také jiných uměleckých žánrů. Všechna tato představení pod otevřeným nebem, ve stínu 111 let staré secesní fasády, budou přístupná zdarma. Podobně jako na Florenci tu tak vznikne designový prostor, který propojuje gastronomii s kulturním a uměleckým programem.

Na Manifestu Smíchov vzniklo hned několik zón k sezení a relaxaci. Uznávané architektonické duo Chybík + Krištof prostor vybavilo mělkou vodní plochou a příjemnou pochozí palubou. Pomocí stovky květináčů s bambusem, chmelem a kvetoucími popínavkami vytvořili také jedinečný zelený labyrint.

Nábytkářské designové studio mmcité Davida Karáska nadále spolupracuje s Manifestem a do třetice zde v premiéře uvedlo novou designovou řadu, konkrétně subtilní piknikové lavice, které jsou vyrobené ze dřeva a oceli. Mmcité také vybavilo prostor betonovými koši na tříděný odpad a okolo bazénu najdete i jejich lehátka, ze kterých si pohodlně můžete dobít i telefon.

O Manifestu

Manifesto Market je gastronomický a kulturní market a proptech startup, který vrátil život zanedbanému a nevyužívanému místu v centru Prahy. Nabízí unikátní gastronomické koncepty předních restauratérů, které jsou v rámci projektu uzpůsobené jako street food. Kromě toho ale přináší také zážitky z oblasti designu, umění, hudyb a kultury. Manifesto je prvním cashless místem v České republice. Iniciátorem Manifesta je krajinářský architekt Martin Barry, pocházející z New Yorku, zakladatel neziskové organizace reSITE, která stála u zrodu původní myšlenky s posláním vylepšovat prostředí měst a zvyšovat kvalitu života.

 

Fotografie: Anežka Svobodová pro city-dog.cz