Letenky zdarma, obědy zdarma, SIM karta zdarma. Cestujte na poslední chvíli
City-Dog.cz | pražský žurnál
3
24.06.2019

Letenky zdarma, obědy zdarma, SIM karta zdarma. Cestujte na poslední chvíli

Letenky zdarma, obědy zdarma, SIM karta zdarma. Cestujte na poslední chvíli
Ještě jste se nerozhodli, kam letos v létě vyrazíte na dovolenou? Nebo jen vyčkáváte, protože víte, že nákupem zájezdu na poslední chvíli se dá výrazně ušetřit? Dobře děláte, máte z čeho vybírat. Cestovní kanceláře totiž v letošním roce se slevami vůbec neškudlí.

Ještě jste se nerozhodli, kam letos v létě vyrazíte na dovolenou? Nebo jen vyčkáváte, protože víte, že nákupem zájezdu na poslední chvíli se dá výrazně ušetřit? Dobře děláte, máte z čeho vybírat. Cestovní kanceláře totiž v letošním roce se slevami vůbec neškudlí.

Cestovní kancelář Alexandria přišla v půlce června s nabídkou dvou set letenek zdarma. „Jde o letenky do Bulharska, Řecka, Turecka, Španělska a Itálie,” upřesnil marketingový šéf cestovní kanceláře Alexandria Petr Šatný. Týdenní pobyt letecky s all inclusive stravováním například v Bulharsku mohli zájemci získat za méně než pět tisíc korun. Cena takového zájezdu přitom běžně vychází na více než dvojnásobek.

Neuvěřitelné slevy

Podobné lukrativní akce je ale třeba pečlivě hlídat. Zájezdy s letenkami zdarma totiž byly rychle vyprodané. Šatný nevylučuje, že další balík letenek zdarma bude následovat. Ostatní cestovní kanceláře mají podobně atraktivní slevy, které v porovnání s původní cenou dosahují až k padesáti procentům. Zájezdy pak cenově vycházejí podobně, jako kdyby byla letenka zdarma.

Pestrost marketingu může trhu jenom prospět.

Pokud jsou lidé flexibilní a mají možnosti si dovolenou pořídit krátce před odletem, mohou ušetřit desítky procent z původní ceny. Týdenní pobyt v Řecku se dá pořídit i pod 10 tisíc korun. Do Bulharska se dá letět i za cenu kolem 7 tisíc, do Spojených arabských emirátů za 13 tisíc korun,” slibuje mluvčí cestovní kanceláře Fischer Jan Bezděk. Cestovní kancelář Blue Style zase slibuje, za týden v Řecku s polopenzí zaplatíte 4990 a za týden v Maroku, rovněž s polopenzí, zaplatíte 6990 korun. Měli ale byste stihnout odcestovat tento týden.

Cestovky tvrdí, že jde jen o běžné marketingové akce a nejedná se o volné kapacity v letadlech, které nutně potřebují zaplnit. S tím souhlasí i Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří. „Je jen na cestovní kanceláři, jak zachází se svou kapacitou sedadel v letadle. Nabízet letenky zdarma je jedna z možností. Taková možnost je samozřejmě „vyvážená“ zvýšenou nákladovou cenou ostatních letenek, ale to vše je v kompetenci cestovní kanceláře a je to jen a jen její volba, jak bude se svou kapacitou zacházet,” myslí si Papež a ujišťuje: „Jde o marketing a jako takový celou věc vnímá jistě i veřejnost. Osobně si myslím, že pestrost marketingu může trhu jenom prospět.” Mimochodem pestrost marketingu vtipně doplnila například cestovní kancelář Delfín Travel, která přišla tento měsíc s akcí s názvem obědy zdarma. Jde o to, že prodává plnou penzi za ceny polopenze.

Ale zpátky k volným kapacitám v letadlech. Trhem cestovního ruchu nedávno zamávalo uzemnění Boeingů 737 MAX. Letecké společnosti, které měly tyto letadla ve svých flotilách, je musely nahradit kapacitami v ostatních letadlech. To přineslo komplikace i pro cestovní kanceláře a pro zájezdy, které už měly prodané. Některé klienty totiž kanceláře musely informovat, že poletí na dovolenou jindy, než původně plánovali. A nebo z jiného letiště. Řada klientů své zájezdy proto zrušila. Cestovky tvrdí, že počet zrušených zájezdů nepřesáhl deset procent. V každém případě dává tato „uvolněná” kapacita prostor pro to, aby se ji cestovky snažily prodat.

Kanceláře nyní slibují, že odlet se klientů už nebude měnit. „Zásadní je, že pro všechny last minute zájezdy máme už několik týdnů definitivně potvrzené letecké dopravce. Lidé, kteří teď dovolenou vybírají, si mohou být jistí, že se v jejich zájezdu už nic měnit nebude,“ ujišťuje mluvčí cestovky Fischer Jan Bezděk.

Pestrý marketing

Pestrost marketingu, o které mluví Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří a agentur, přitom doplňují svou kreativitou i některé země. Působivou vábničku nachystaly například dubajské úřady. Všem turistům, co přicestují do země, rozdávají předplacenou telefonní SIM kartu. „Jde o snahu zatraktivnit tuto destinaci i v letních měsících,” vysvětluje Jan Osúch ze zastoupení Dubai Tourism pro střední a východní Evropu.

Vzhledem k vyšším teplotám totiž země sice nepatří úplně k nejvyhledávanějším, ovšem teploty nejsou zase o tolik vyšší než například v Turecku či v Egyptě, kam se v letních měsících běžně jezdí. V létě prý podle Osúcha vyrazí do Dubaje stále více lidí i z České republiky, jde o jednotky tisíc Čechů. Zatímco od podzimu do jara nepořídíte zájezd do Dubaje pod třicet tisíc korun, nyní lze pořídit dovolenou v této zemi za méně než polovinu.

Například cestovní agentura Invia, která prodává zájezdy více tří stovek cestovních kanceláří, má v nabídce Dubaj se slevou 43 procent. Ceny začínají už na necelých dvanácti tisících tisících za osm dní se snídaní. Invia potvrzuje, že i v letních měsících je tato destinace pro Čechy stálé vyhledávanější.

 

Fotografie: Unsplash.com