Slavné produkty a značky inspirované světem zvířat 
Health

Slavné produkty a značky inspirované světem zvířat 

Svět zvířat je již po mnoho desítek let inspirací pro celou řadu podnikatelských subjektů, kteří tak kombinaci nejen aspektů zvířecího chování, ale také jejich odkazů využívají pro vytvoření značek, které se poté s těmito faktory spojují a vytváří v člověku zájem. Také proto v oblasti podnikání spadají zvířecí značky a loga mezi jedny z nejúspěšnějších a zároveň nejslavnějších. 

Podívejme se na některé slavné značky a jejich image inspirovanou světem zvířat, která je dnes stejně ikonická jako jejich samotné produkty. Ty je možné najít skutečně napříč celým světem, od toho herního v rozhraní Hellspin platformy až po šperky nebo technologie. 

Koňská síla aut 

Koňská síla se jako ukazatel výkonu motoru automobilu používá již od 18. století. V té době místo automobilů se však přirovnávala tažená síla koní k síle parního motoru a poprvé s tímto unikátním srovnáním přišel skotský vynálezce James Watt, tato jednotka se používá dodnes a stala se inspirací pro mnohé značky. Tu vůbec nejbližší si z toho vzal automobilový gigant Ferrari. 

Historie tohoto slavného loga sahá do počátku 20. století. V té době žil slavný pilot Francesco Baracca, který na své letadlo během 1. světové války namaloval dnes slavného černého koně. Enzo Ferrari měl šanci potkat rodinu tohoto slavného vévody, když Ferrari v Ravenně vyhrál tamní okruh bylo právě touto rodinou navrženo, aby Ferrari na svá vozidla namaloval stejného koně.  

Koňská síla je dnes synonymem pro výkonná auta a také proto kromě Ferrari je možné koně najít ve značkách Porsche, Ford Mustang, Pegaso nebo čínský Baojun. 

Labutí elegance, síla a vytrvalost 

Labutě jsou slavné tím, že představují krásu, eleganci, ale také proměnu, lásku nebo moudrost a právě proto jsou často odkazem značek, které právě na tyto aspekty života apelují. Jednou z nejslavnějších labutí, která inspirovala podnikání, je značka slavných šperků Swarovski. Labuť přitom nebyla vždy tímto ikonickým symbolem, kterým je dnes výrobce šperků znám. Společnost prošla kompletní proměnou a stejně jako labutě, se chtěla ukázat v novém světle. V roce 1988 proto do své značky zakomponovala labuť s odkazem na krásu přírody, lásku a nekonečnou lásku. 

Nejen labutě jsou však logem ze světa ptactva, kterými se nechaly mnohé značky inspirovat. Různé druhy představují různé životní principy, motta a inspirace od moudrosti sov až po volnost a rychlost orlů nebo mír a přátelství holubic. Jaké další značky mají ptactvo ve svém logu s dnes ikonickým vzhledem? Mezi nejslavnější patří tyto: 

  • Penguin Books
    Nejslavnějším obchodním tučňákem je pravděpodobně ten knižní. Vydavatel klasické, ale také moderní literatury z Velké Británie má ve svém logu tučňáka již od roku 1935. Inspirací se ilustrátorovi jménem Edward Young stala londýnská zoo. 
  • Dove
    Holubice je spojována s mírem, přátelstvím a láskou a právě ta představuje hebkost, jemnost a lehkost této kosmetiky. Holubice se na produktech této značky ukazuje od roku 1955 a ačkoliv trochu za roky změnila svůj vzhled, stále je pro značku ikonická. 
  • Duolingo
    Slavná sova této aplikace pro vzdělávání se zaměřením na dostupné učení jazyků pro všechny je symbolem a trendem. Značka si zvolila sovu, představující moudrost a trpělivost v roce 2011 její unikátní vliv na populární kulturu je však možné vnímat s rozmachem moderních technologií a nástupem globálních trendů s rokem 2019. 

Další slavná zvířecí loga 

Svět zvířat je ikonou v mnoha ohledech. Jeho bohatá rozmanitost, schopnost přežít a přizpůsobit se nebo dokonce zdomácnět inspiruje kulturu, obchodování, produkty a výrobu. Každé zvíře je jiné, má jiné vlastnosti a schopnosti a ty mnoho podniků spojuje se svými produkty a službami. Mezi další slavná loga patří například oranžová lištička prohlížeče Firefox, býci v logu nebojácné značky RedBull, světově ohrožená černobílá panda v logu fondu na světovou ochranu zvířat nebo sportovní značka Puma. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *