up_icon

Události

facebook twitter mail

Vracet peníze za zrušené zájezdy nebudeme, jsme před krachem, píší cestovky Babišovi

19.03.2020 / AUTOR: Petra Jaroměřská

Máte svoji oblíbenou cestovní kancelář? Příští rok by už nemusela existovat

Máte svoji oblíbenou cestovní kancelář? Příští rok by už nemusela existovat. V důsledku opatření proti šíření virového onemocnění označovaného jako covid-19 přišly cestovní kanceláře prakticky ze dne na den o zakázky. A poslaly vládě dopis, kde žádají o pomoc, jinak prý zkrachují.

„Za stavu uzavření hranic jsou cestovní kanceláře zcela paralyzovány skutečností, že zákazníci nemohou čerpat objednané služby. Snaha cestovních kanceláří přesměrovat klienty na zájezdy v pozdějších termínech se nesetkává s pochopením zákazníků, kteří požadují okamžité vrácení prostředků jako jedinou možnou variantu,” tvrdí prezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Roman Škrabánek.

Asociace proto zaslala tuto středu premiérovi Andreji Babišovi dopis, ve kterém urgentně žádá, aby umožnil namísto vracení peněz za zrušené zájezdy vydávání poukazů s platností až na 18 měsíců. Například pomocí vládního nařízení. „Dle našeho názoru, neprodlené zavedení mechanismu vydávání poukazů může zabránit řetězovým úpadkům cestovních kanceláří v důsledku velkých finančních ztrát a následnému kolapsu našeho oboru,” stojí v dopise, pod kterým je podepsán prezident Škrabánek.

Obdobný mechanismus je již schválen v Itálii a v Polsku. Další evropské země o něm aktuálně jednají. „Cestovní kanceláře dokáží zajistit přesun smluvně zajištěných služeb na pozdější termíny v roce 2020, příp. v následující sezoně 2021, a tento přesun je i pro subdodavatele přijatelnějším řešením než okamžitá finanční refundace,” říká Škrabánek. Pokud tedy čekáte, že vám cestovní kancelář vrátí peníze za zrušený zájezd, možná to nebudete mít úplně jednoduché.

Zoufalou situaci ilustruje i fakt, že se stále ještě prodávají zájezdy do Egypta. Sice s odletem ihned po skončení zákazu vycestování, který vyhlásila vláda na třicet dní, nicméně bez jediného upozornění či varovaní, co se v této zemi aktuálně děje.

Už před dvěma týdny se přitom v dovolenkovém ráji situace natolik zhoršila, že v tamních hotelech v rámci karantény uvízlo přes sto Čechů. Minulé pondělí dokonce egyptský premier oznámil, že do konce března vyřadí Egypt svá letiště z provozu s cílem zastavit šíření koronaviru.

 

Fotografie: Unsplash.com

commentkomentáře
Salomon Bob
20.03.2020 09:12
Salomon Bob
20.02 09:20
Já bych Vám dal, že nebudete vracet peníze za zájezdy. Hned bych Vám skočil na majetky !!!! Můžou lidi za to, že je virus ? Nemohou, tak navalte prachy ! Pokud ne, hned bych Vám vzal majetky a auta !!! To že nemáte na zaplacení není věc klienta!
Dan
20.03.2020 10:02
Dan
20.02 09:20
Bobe, bobe... evidentne jsi nic nepochopil. Tak napr. Kdyz budou chtit vsichni vybrat sve uspory v bankach, tak banky padnou... kdyz padnou banky... padne stat. Cestovky jsou v tomto prvni na rade... komu to prinese uzitek, kdyz padne cestovka? Nikomu... vsichni prodelaji. Takze asi bude lepsi neblbnout a domluvit se na odkladu a karavana jede dal. Proste na ten zajezd pojedes jindy, bobiku.
T.
20.03.2020 10:31
T.
20.02 09:20
Ty seš nějakej chytrej.... že ty seš z práglu?!
tetj
20.03.2020 14:35
tetj
20.02 09:20
Máš naprostou pravdu, bohužel většina lidí je naprosto mimo a zmůžou se akorát na radikální silácký řeči a jako třešničku na dortu tě prohlásí za Pražáka a sluníčkáře. Taková je prostě realita
Klára
21.03.2020 07:25
Klára
20.02 09:20
Přesně vzal, vždyť jde všem rozumným lidem o to,ať je vše zase v pořádku a život ať plyne dál.Ke přeci v zájmu všech,aby ani ekonomika neupadla víc, než bude nezbytné.Taky máme zaplacenou dovolenou a jestli nám dají poukaz..ok,pojedeme příští sezónu. lidi,probertee se,k čemu Vám budou vrácené peníze na úkor jiných..jsme v tom všichni, chudí i bohatí????
Lukáš
21.03.2020 11:45
Lukáš
20.02 09:20
Já budu jedině rád když zkrachuje cestovka, která jsi bere nehoráznou marži za dovolenou, která ve většině případů není ani zážitková a je to jen lezení u pláže, sám dělám v cestovním byznysu,kdy se nám stal že jedna slečna co ještě nebyla u nás platila za jednou all anclusive něco kolem 200 000 Kč v Mexiku pro 4 lidi tu samou dovolenou měla za 3 roky v tom byznysu kde platila 50 000 Kč což je řádně rozdílné, takže za mně ok :) těch případů je několik i kdyby jsi nebyl u nás Hawai 250 000 Kč u cestovky pokud jsi všechno platíš sám tak nějakých 60 000 Kč takže oni peníze mají a ne málo :) netvrdím že to mají všechny CK ale nějaký určitě a 3-4x marži za stejnou dovolenou je extrémně dost :)
Chytrolín z Práglu
28.03.2020 23:52
Chytrolín z Práglu
20.02 09:20
Najdi si na justici.cz, jaké mají cestovky marže...některé 10 %, některé 20-30... 75-80 % nemá nikdo
Jarda
20.03.2020 14:40
Jarda
20.02 09:20
Jak poznám Babišova voliče, rozumí všemu, neumí nic. Jo zaberte majetky, to si fakt pomůžete. Pověsíte si to auto na zeď a co zbytek těch lidí.
Dan
21.03.2020 06:48
Dan
20.02 09:20
Ty jsi jednoduchý. Co tu plantaš Babiše? Dej si facku a už nic nekomentuj.
Josef
21.03.2020 11:30
Josef
20.02 09:20
Přesně tak. Mají nahrabany miliardy a brečí tady. Jen chtějí zneužít pomoc státu. Zkrátka si jen ještě nahrabat a neplatit nic ze svého.
21.03.2020 11:55
20.02 09:20
Ani cestovní kanceláře nemohou za to že přišel covid. Mějte pochopení. Zkuste si představit, že jste majitelem cestovní kanceláře.
lol
23.03.2020 09:09
lol
20.02 09:20
To si dovedu predstavit hanba mi mne fackovala nechat si 100% ceny zajezdu, ktery se mel teprv uskutecnit!!! Krom rezervacniho poplatku to cestovku nic nestalo a i ten neplati pul roku predem!!! A tezko hotel muze po cestovce chtit zaplatit kdyz ma zavreno!!!
Tomáš
22.04.2020 14:07
Tomáš
20.02 09:20
Tak mám snad pojistku a nějaký kapitál na nenadálé situace. Ne že pak z obyčejných lidí, co si našetří na dovolenou, si udělají kasičku bez úroků.
Petr
21.03.2020 20:42
Petr
20.02 09:20
Ale Bobe, buď v klidu, to se vyřeší, nemusíš hned sahat po silných slovech...
Max
22.03.2020 20:58
Max
20.02 09:20
Bobo, ty asi žádný Šalamoun nebudeš. Spíš závistivec, který ničenu nerozumí a nikdy nebyl dál, než na dohled od komína sousedovic domu....
Marcy
23.03.2020 13:58
Marcy
20.02 09:20
Já ale nechci poukázku, plánuju být příští rok těhotná, už nikam nepojedu, přece mě nikdo nemůže takto omezit a nutit doplatit 40 tis. na doplatku, když musím sedět na OČR a mám finanční ztráty a ještě mi pak vnutit poukázky, když jako na těhotnou by pro mě v příštím roce pro mě neplatilo a ani cestovní připojištění, tohle by bylo nemorální a opravdu CK si toto nemůžou vydupávat, jsou pojištěni, nemůžou okrádat lidi, můžou chtít od státu kompenzace za nouzový stav a to do půl roku po jeho ukončení, tak já nevím o co jim vlastně jde.

Jaroš
20.03.2020 09:37
Jaroš
20.02 09:20
A právě jsme si přečetli jeden z "nejchytřejších" komentářů na vzniklou situaci. Jen kdyby nějakou agenturu a nebo cestovní kancelář měl, či by byl jejím zaměstnancem. To by zpíval úplně jinak, že ano ?...
Lukáš
21.03.2020 11:46
Lukáš
20.02 09:20
Já budu jedině rád když zkrachuje cestovka, která jsi bere nehoráznou marži za dovolenou, která ve většině případů není ani zážitková a je to jen lezení u pláže, sám dělám v cestovním byznysu,kdy se nám stal že jedna slečna co ještě nebyla u nás platila za jednou all anclusive něco kolem 200 000 Kč v Mexiku pro 4 lidi tu samou dovolenou měla za 3 roky v tom byznysu kde platila 50 000 Kč což je řádně rozdílné, takže za mně ok :) těch případů je několik i kdyby jsi nebyl u nás Hawai 250 000 Kč u cestovky pokud jsi všechno platíš sám tak nějakých 60 000 Kč takže oni peníze mají a ne málo :) netvrdím že to mají všechny CK ale nějaký určitě a 3-4x marži za stejnou dovolenou je extrémně dost :)

František
20.03.2020 09:44
František
20.02 09:20
Riziko podnikání a hlavně musi být pojištění
Ředitel ck
20.03.2020 22:23
Ředitel ck
20.02 09:20
Jo peníze ve formě zákonného pojištění jsme pojišťovně s ministerstvem zaplatili, kazdy rok jako mini ck jen 130 000 za nazev ck k tomu garanční fond statni cerna dira. Když neprodame jediný zajezd, je to hned ztrata a stát nam nevrátí nic. Nevracime penize, neni duvod, vlada zavrela hranice a omezila nas, virus si vymysleli v číně, tak chtejte po nich chytry lidi
Jarda25
21.03.2020 06:40
Jarda25
20.02 09:20
Ty si teda ředitel ????leda debil a to ještě korunovanej! Za situaci nemůže nikdo z nás, ale prachy jsou naše a cestovní kanceláře je podnikání jako každé jiné a že se krachne se stává! Takže vy by jste chtěli fungovat z naších peněz,chytráku ukaž se a uvidíš jak budeš fungovat!????????????
Johny Bee
21.03.2020 06:49
Johny Bee
20.02 09:20
Odpovědnost za vznikem nákazy hledejte v USA
Rada
21.03.2020 07:28
Rada
20.02 09:20
Jasně, to bude jistě ten důvod, proč se Čína snažila vše ututlat. Nákaza je z laboratoře v U.S.A. Vy máte fakt vymleto.
Lukáš
21.03.2020 11:47
Lukáš
20.02 09:20
Já budu jedině rád když zkrachuje cestovka, která jsi bere nehoráznou marži za dovolenou, která ve většině případů není ani zážitková a je to jen lezení u pláže, sám dělám v cestovním byznysu,kdy se nám stal že jedna slečna co ještě nebyla u nás platila za jednou all anclusive něco kolem 200 000 Kč v Mexiku pro 4 lidi tu samou dovolenou měla za 3 roky v tom byznysu kde platila 50 000 Kč což je řádně rozdílné, takže za mně ok :) těch případů je několik i kdyby jsi nebyl u nás Hawai 250 000 Kč u cestovky pokud jsi všechno platíš sám tak nějakých 60 000 Kč takže oni peníze mají a ne málo :) netvrdím že to mají všechny CK ale nějaký určitě a 3-4x marži za stejnou dovolenou je extrémně dost :) A teď chci ten chytrý komentář od tebe
Black
22.03.2020 22:03
Black
20.02 09:20
Jakou marzi ? ty jsou kdyz vemu kdyz bych si ji zarizoval sam pomerne komicke u dovolene za 100 pro dva byl rozdil mezi tim ze bych si to zarizoval sam a pres ne 10 000,- samo maji urcite VO slevy ale to je jejich vec . Jeste jsem nevidel dovolenou kde by byl rozdil 150 000 jak pisete
Smoothie
21.03.2020 09:36
Smoothie
20.02 09:20
:-))) hlavne ze vsichni vi, jake pojisteni cestovky maji a k cemu slouzi. Na tuto situaci se ZADNE pojisteni nevztahuje:-)
lol
23.03.2020 09:14
lol
20.02 09:20
Neni treba pojisteni na to ze zaplatim ZALOHU za sluzbu ktera mi pak NENI poskytnuta, v takovem pripade se 100% ZALOHY s velkou omluvou VRACI!!! Nechapu proc by si ty prachy cestovka mela nechat za co jako? Za nic?
21.03.2020 15:50
20.02 09:20
Asi by měli být pojištění, ne ??

Nick
20.03.2020 09:47
Nick
20.02 09:20
Každý si musí vytvořit určitou rezervu, aby v takových případech přežil alespoň nějakou dobu. Nebo chcete říct, že si mají hyenisticky nechat peníze, které si klienti nasetrili a poslali za to, že pojedou na dovolenou? To nemyslíte vážně snad ... žádné peníze v tom nemáte, tak vás nic nemrzí.
Dan
20.03.2020 10:06
Dan
20.02 09:20
Vy asi netusite, ze cestovka jiz poslala penize poskytovateli sluzeb pro zakaznika a ze jiz mimo zisku ty penize nema? Ze to nema z ceho zaplatit, i kdyby chtela?
Dan
20.03.2020 11:03
Dan
20.02 09:20
Dobrý den, zkuste počítat. Jako cestovka by jste organizoval zájezdy a měl jste prodaných 300 zájezdů v průměrné ceně 60.000/os. Marži dejme tomu 6.000/osobu (po ukončení zájezdu). Uhrazeno by jste měl na zálohách 70% ceny (letenky, ubytování, permity). Cestovka tedy "vydělá" (nepočítám investice do reklamy, katalogů, vícenáklady atd.) na 300 lidech cca 1.8 mil Kč. Pokud by měla ze svých úspor vrátit 300 lidem zálohy v té výši 70% ceny, tak je to 12.6 milionů Kč. To znamená, aby měli naspořenou tuto částku, museli by před tím prodat zájezd 2.100 osobám a mít nulové výdaje. Pokud to budou cestovky zaměřené na hromadné low coast zájezdy se ziskem pár set korun, tak taková cestovka vydělá tak na vlastní provoz a má na účtě minimum. Válečný konflikt nebo pandemii žádná pojišťovna nepojistí.
Kuba
20.03.2020 11:20
Kuba
20.02 09:20
Brácho jestli budou cestovky zaměřený na nízký pobřeží, jak píšeš, tak to teprve bude maglajz!
Ředitel ck
20.03.2020 22:34
Ředitel ck
20.02 09:20
Konečně odbornik s IQ, fundovany komentář, nohama na zemi. Odstupné =storno dle skutečně vynaložených nákladů stanovila v novele zákona 159 loni vláda, tak si stěžujte tam laskavě a naučte se číst smlouvy, co podepisujete a kupovat storno pojištění, pak ušetříte, nechtějte slevu zadarmo
Jarda25
21.03.2020 06:48
Jarda25
20.02 09:20
Chytrolíne to mě jako klienta vůbec nezajímá! Já poctivě zaplatil, tak chci zájezd neb prachy!

Nick
20.03.2020 09:49
Nick
20.02 09:20
Nemůžou ale jejich peníze to nejsou. Není důvod proč by si je měli nechat.
Vitouch
20.03.2020 21:45
Vitouch
20.02 09:20
Oni si je taky nenechali, protože ten zájezd někde už dávno zaplatili. Je to stejný jako tady někdo píše příklad s bankou. Kdyby všichni klienti najednou chtěli peníze, tak je taky nemá, protože je investovala. Stačí trochu přemýšlet.
Smoothie
21.03.2020 09:34
Smoothie
20.02 09:20
Cestovky zaplatili za letenky i hotely. A ne vsechny letecke spolecnosti a ubytovani chteji penize vracet! Cestovni kancelare ale maji vetsi sanci dojednat nizsi storna nez individualove. Takze kdo cestuje s ck, ma i tak sanci, ze se prave jeho cestovce podari vybojovat cast penez zpet. Ostatnim chytrakum doporucuji cestovat sami - nedostanou v pripade epidemie zpet vubec nic!
Blanka
22.03.2020 07:41
Blanka
20.02 09:20
Od cestovky nemám ani slušnou odpověď na e-mail, co bude s mým zajezdem 9.4.. individuálně jsem měla letět do Londýna, mám už zpět peníze za letenky, ubytování i za vstupné do studií Harry Potter , vše ještě se slušným vysvětlením v e-mailu. Tak asi tak o vyhodach cestování s cestovkou

Karel
20.03.2020 09:56
Karel
20.02 09:20
No ono není úplně normální aby stát z veřejných prostředků sanoval soukromé společnosti a podniky, už tu chybu udělali několikrát tak se snad poučili. Nedělá to nikdo na světě.
Dáša
20.03.2020 10:04
Dáša
20.02 09:20
souhlas, naprostý
Dan
20.03.2020 10:09
Dan
20.02 09:20
Takze nechate padnout vsechny podnikatele a pak si pujdete na pracovni urad pro podporu? Pak teprvne zacnete rvat...
Dáša
20.03.2020 10:13
Dáša
20.02 09:20
Já řvát určitě nebudu, ale může na tohle stát mít dost peněz? To měl Írán, když tam převzal vládu Chomejní. Ten stát po vládě Rézi šáha byl v tu dobu tak bohatý, že mohl fungovat 3 roky, aniž by někdo hnul prstem. O takových rezervách se nám může jenom zdát.
tetj
20.03.2020 14:44
tetj
20.02 09:20
Omyl Karle všude ve světě chtěj firmy podpořit, protože je to ta nejlevnější varianta
Karel
20.03.2020 16:19
Karel
20.02 09:20
Tvůj omyl tetj, podporují, ale nikoliv zbytný podnikání a kdejaký "vykutálený" podnikání, bez cestování se stát obejde, bez pekárny nikoliv. Toť rozdíl....

Dan
20.03.2020 10:02
Dan
20.02 09:20
Bobe, bobe... evidentne jsi nic nepochopil. Tak napr. Kdyz budou chtit vsichni vybrat sve uspory v bankach, tak banky padnou... kdyz padnou banky... padne stat. Cestovky jsou v tomto prvni na rade... komu to prinese uzitek, kdyz padne cestovka? Nikomu... vsichni prodelaji. Takze asi bude lepsi neblbnout a domluvit se na odkladu a karavana jede dal. Proste na ten zajezd pojedes jindy, bobiku.
T.
20.03.2020 10:31
T.
20.02 09:20
Ty seš nějakej chytrej.... že ty seš z práglu?!
tetj
20.03.2020 14:35
tetj
20.02 09:20
Máš naprostou pravdu, bohužel většina lidí je naprosto mimo a zmůžou se akorát na radikální silácký řeči a jako třešničku na dortu tě prohlásí za Pražáka a sluníčkáře. Taková je prostě realita
Klára
21.03.2020 07:25
Klára
20.02 09:20
Přesně vzal, vždyť jde všem rozumným lidem o to,ať je vše zase v pořádku a život ať plyne dál.Ke přeci v zájmu všech,aby ani ekonomika neupadla víc, než bude nezbytné.Taky máme zaplacenou dovolenou a jestli nám dají poukaz..ok,pojedeme příští sezónu. lidi,probertee se,k čemu Vám budou vrácené peníze na úkor jiných..jsme v tom všichni, chudí i bohatí????
Lukáš
21.03.2020 11:45
Lukáš
20.02 09:20
Já budu jedině rád když zkrachuje cestovka, která jsi bere nehoráznou marži za dovolenou, která ve většině případů není ani zážitková a je to jen lezení u pláže, sám dělám v cestovním byznysu,kdy se nám stal že jedna slečna co ještě nebyla u nás platila za jednou all anclusive něco kolem 200 000 Kč v Mexiku pro 4 lidi tu samou dovolenou měla za 3 roky v tom byznysu kde platila 50 000 Kč což je řádně rozdílné, takže za mně ok :) těch případů je několik i kdyby jsi nebyl u nás Hawai 250 000 Kč u cestovky pokud jsi všechno platíš sám tak nějakých 60 000 Kč takže oni peníze mají a ne málo :) netvrdím že to mají všechny CK ale nějaký určitě a 3-4x marži za stejnou dovolenou je extrémně dost :)
Chytrolín z Práglu
28.03.2020 23:52
Chytrolín z Práglu
20.02 09:20
Najdi si na justici.cz, jaké mají cestovky marže...některé 10 %, některé 20-30... 75-80 % nemá nikdo

Dáša
20.03.2020 10:02
Dáša
20.02 09:20
Asi je třeba hledat kompromis. Část vrátit, ale ponechat nějakou spoluúčast - cestovky také za koronavirus nemohou a zajištění zájezdů a jejich provoz už také něco stál. Nejvíc na tom asi zaplatí pojišťovny, pokud s nimi cestovky měly smlouvu... ale zase, nikdo nemohl počítat s tak masivním rušením zájezdů... je to naprosto mimořádná situace a všichni bychom měli nést nějakou část jejího dopadu na veškeré dění u nás

Dáša
20.03.2020 10:04
Dáša
20.02 09:20
souhlas, naprostý

Dan
20.03.2020 10:06
Dan
20.02 09:20
Vy asi netusite, ze cestovka jiz poslala penize poskytovateli sluzeb pro zakaznika a ze jiz mimo zisku ty penize nema? Ze to nema z ceho zaplatit, i kdyby chtela?

Dan
20.03.2020 10:09
Dan
20.02 09:20
Takze nechate padnout vsechny podnikatele a pak si pujdete na pracovni urad pro podporu? Pak teprvne zacnete rvat...
Dáša
20.03.2020 10:13
Dáša
20.02 09:20
Já řvát určitě nebudu, ale může na tohle stát mít dost peněz? To měl Írán, když tam převzal vládu Chomejní. Ten stát po vládě Rézi šáha byl v tu dobu tak bohatý, že mohl fungovat 3 roky, aniž by někdo hnul prstem. O takových rezervách se nám může jenom zdát.

Dáša
20.03.2020 10:13
Dáša
20.02 09:20
Já řvát určitě nebudu, ale může na tohle stát mít dost peněz? To měl Írán, když tam převzal vládu Chomejní. Ten stát po vládě Rézi šáha byl v tu dobu tak bohatý, že mohl fungovat 3 roky, aniž by někdo hnul prstem. O takových rezervách se nám může jenom zdát.

Libor
20.03.2020 10:22
Libor
20.02 09:20
Salomon Bob...máte tam překlep, ...patří blb....uvědomujete si, že ty cestovky zaměstnávají spoustu obyčejných lidí, kteří potřebují chleba?

Karel
20.03.2020 10:24
Karel
20.02 09:20
Dobrý den, nemilá situace,ale já jako podnikatel musím sanovat svoji firmu bez přispění státu atd. Ta parta nahoře se na nás vykašle.Mě se také nikdo neptá, kde na to vezmu.Tedy z vlastních zdrojů-půjček-úsporných opatření. Určitě nemířím tam, kdy nezaplatím našim dodavatelům. Tedy pro ujasnění. C.K. platí ve většině případu později své ubytovací kapacity a to co vybírají je pro stávající provoz společnosti - pro ujasnění.

T.
20.03.2020 10:31
T.
20.02 09:20
Ty seš nějakej chytrej.... že ty seš z práglu?!

Zdislava
20.03.2020 10:37
Zdislava
20.02 09:20
Už vám došlo, že třeba už nikdy nikam cestovat nebudete?

Martin Kočí
20.03.2020 10:41
Martin Kočí
20.02 09:20
Momentálně každý dnes natahuje ruku a žádá finanční kompenzace. Jak vláda zajistí,aby hospodští a hoteliéři nezneužili pomoc státu př. mám provozovny restaurace a zároveň pekárnu. Restaurace prodává přes okénko a pekárna jede na 150% vypomáhají i zaměstnanci s restaurace ,ale budu i žádat o proplacení 80% jak pro servírky ,ale i pro část pekařů ,uvedu že pracovali v restauraci.Manažeri obchodů s platem 200 000 kč dostanou taky 80% od státu.
XR
20.03.2020 20:18
XR
20.02 09:20
Tvl, dle tvého komentu jsou všichni podvodníci. Tak fajn, ať to všichni podnikatelé zamáznou, protože máš problém nějaké nepodložené schízy. Potom mažte všichni do jednoho na pracák.

Oldřich Kupec
20.03.2020 10:43
Oldřich Kupec
20.02 09:20
Všichni chějí podnikat bez rizika! Na co mají pojíštění proti úpadku? Dle mne se slušná cestovka s lidma umí domluvit, radit nechci. Jsem zvědavý jak to "manažeři" vyřeší.

Dan
20.03.2020 10:43
Dan
20.02 09:20
To si může dovolit jednotlivec, ne však cestovka. Ta potřebuje do cílové destinace dopravit několika přelety celou skupinu. Zkuste si někdy 2 dny předem sehnat 16 letenek např. na Borneo nebo do JAR. Otázka 2.: víte, jaký je rozdíl v ceně nákupu 16 letenek 3 měsíce předem a kolik by to stálo 2 dny předem (pokud by to vůbec bylo možné)? Nejde srovnávat jednotlivce s cestovkou. Mimochodem, ti jednotlivci, kteří teď sedí po světě na letištích, si teď říkají, že já jsem neletěl s cestovkou, protože těm cestovkovým zjišťuje a zajišťuje možnost cesty domů celý tým cestovky.

Pavla Laurynová
20.03.2020 10:44
Pavla Laurynová
20.02 09:20
A cestovky muzou za virus? Nebo ty lidi, co tam pracuji a skonci na dlazbe, za to můžou? Presunuti zajezdu na jindy/pristi rok je myslim fer pro obe strany.
XR
20.03.2020 20:24
XR
20.02 09:20
Jednoduchým a závislým koblihám, kterým můžete nakukat cokoliv, těžko něco vysvětlíte.

Dan
20.03.2020 11:03
Dan
20.02 09:20
Dobrý den, zkuste počítat. Jako cestovka by jste organizoval zájezdy a měl jste prodaných 300 zájezdů v průměrné ceně 60.000/os. Marži dejme tomu 6.000/osobu (po ukončení zájezdu). Uhrazeno by jste měl na zálohách 70% ceny (letenky, ubytování, permity). Cestovka tedy "vydělá" (nepočítám investice do reklamy, katalogů, vícenáklady atd.) na 300 lidech cca 1.8 mil Kč. Pokud by měla ze svých úspor vrátit 300 lidem zálohy v té výši 70% ceny, tak je to 12.6 milionů Kč. To znamená, aby měli naspořenou tuto částku, museli by před tím prodat zájezd 2.100 osobám a mít nulové výdaje. Pokud to budou cestovky zaměřené na hromadné low coast zájezdy se ziskem pár set korun, tak taková cestovka vydělá tak na vlastní provoz a má na účtě minimum. Válečný konflikt nebo pandemii žádná pojišťovna nepojistí.
Kuba
20.03.2020 11:20
Kuba
20.02 09:20
Brácho jestli budou cestovky zaměřený na nízký pobřeží, jak píšeš, tak to teprve bude maglajz!
Ředitel ck
20.03.2020 22:34
Ředitel ck
20.02 09:20
Konečně odbornik s IQ, fundovany komentář, nohama na zemi. Odstupné =storno dle skutečně vynaložených nákladů stanovila v novele zákona 159 loni vláda, tak si stěžujte tam laskavě a naučte se číst smlouvy, co podepisujete a kupovat storno pojištění, pak ušetříte, nechtějte slevu zadarmo
Jarda25
21.03.2020 06:48
Jarda25
20.02 09:20
Chytrolíne to mě jako klienta vůbec nezajímá! Já poctivě zaplatil, tak chci zájezd neb prachy!

Ti da
20.03.2020 11:11
Ti da
20.02 09:20
A tobě to nepřijde logický ty chytrolín když teď budou chtít všichni peníze zpět tak prostě cestovka zkrachuje a nikdo nedostane nic není lepší si příští rok za ty peníze vzít jiný zájezd trvat na tom že peníze musí být hned teď zpátky Může v současné situaci jenom úplný blbec!

Kuba
20.03.2020 11:20
Kuba
20.02 09:20
Brácho jestli budou cestovky zaměřený na nízký pobřeží, jak píšeš, tak to teprve bude maglajz!

Jiří
20.03.2020 11:21
Jiří
20.02 09:20
Tak a teď z jiného soudku. Než tu začnete plácat nesmysly. Přečtěte si smluvní podmínky a pak žvaňte. Mě byl zrušen zájezd na velikonoce do Nizozemí. Nabízeli přesun termínu, ale v podmínkách mám napsáno, že pokud si objednám zájezd u nich tak mám zdarma u nich pojištěno to že se kancelář zavazuje v daný termín dopravit a uskutečnit zájezd. Už poslali formulář na vrácení celé zálohy bez storno poplatků. A když cestovní kancelář od vás dostane peníze tak je má dost dlouho na účtu. Notabene jsme v kapitalismu a nikoho nezalímá jestli někdo zkrachuje. To je smysl podnikání a né když se nedaří tak brečet, že chce peníze od státu. Mají prostě smůlu. Podnikat bez rizika se prostě nedá. Už mi připomínáte mladého Hrušinského

Stana
20.03.2020 11:33
Stana
20.02 09:20
Třeba nastane konec okrádání klientů cestovek

Stana
20.03.2020 11:35
Stana
20.02 09:20
Třeba je to správná doba aby některé uvědomily,že krást se nemá

Miloš
20.03.2020 11:36
Miloš
20.02 09:20
Pan Karel je asi odborník z cestovní kanceláře a tak ví, že se ubytovatelům platí až po zájezdu. Mohl byste nám prosím napsat, jak to je s objednávkou letenek a dalších služeb? To se taky platí takhle zpětně? To se tedy cestovky pěkně pakujou a někde na účtu musí mít všechny naše peníze, které nám nechtějí vrátit. Poradíte nám, Karle? Děkuji
Vitouch
20.03.2020 21:56
Vitouch
20.02 09:20
Pan Karel je samozřejmě odborník na slovo vzatý. Od něho si určitě nechte poradit. Mě například poradil abych zaplatil benzin až ho projezdim, že to prý takhle dělají všichni i cestovky. Zkuste to taky, určitě to vyjde. :-)

Tobiška Rudolf
20.03.2020 11:37
Tobiška Rudolf
20.02 09:20
No jo,ale v práci máme určenu celozávodní dovolenou,takže odložit nelze....

Ioda
20.03.2020 11:58
Ioda
20.02 09:20
Tak co třeba takhle si zaplatit pojištění rizika. Určitě mají pojišťovny pro cestovky odpovídající produkt. Ale to by nesměli jen hrabat prachy, ale taky něco někam vložit. Mají mít pojistku.
Miloš
20.03.2020 12:22
Miloš
20.02 09:20
Také se asi vyznáte, můžete mi poslat odkaz na produkt "pojištění rizika" pro cestovní kancelář? To bych opravdu ocenil, protože takový hledám už deset let a bez úspěchu. Tak si nechám rád poradit. Děkuji

MC
20.03.2020 12:14
MC
20.02 09:20
Cestuji poměrně dost a vždy bez cestovky. Známým už dlouho vysvětluji - neživte cestovky, nepotřebujete je. Je to jenom zbytečný mezičlánek, takový hodně drahý parazit. Každý si může zařídit dovolenou bez cestovky, i pokud neovládá cizí jazyky. Podstatně lépe a levněji. A samozřejmě s menšími problémy. V tomto případě by takoví lidé nepřišli vůbec o nic. Nebuďte tupé ovce.
Miloš
20.03.2020 12:25
Miloš
20.02 09:20
Myslím, že kdyby ty peníze měli lidé někde u leteckých společností a ubytovatelů v zahraničí, tak nedostanou zpátky vůbec nic - mně se booking vysmál a nic mi nevrátil za zrušený Řím a z letenky jsem také nic nedostal - tak tam tedy výhodu moc nevidím. Cestovka je prý ze zákona pojištěna na úpadek, tak to zaplatí pojišťovna.
MC
20.03.2020 12:30
MC
20.02 09:20
Je třeba si vybírat ubytování s nulovým storno poplatkem. Je toho spousta. A Ryan mi peníze vrátil automaticky. Měl jsem jeden let pro dva teď do Srbska a o dva týdny později na Ibizu.
Miloš
20.03.2020 12:33
Miloš
20.02 09:20
Můžete sem napsat nějaký kontakt, abychom Vám mohli příště napsat o radu. V Římě nebylo nic volného než přes booking a jeho podmínky a aerolinky mi napsaly, že možná dostanu nějakou poukázku.

Seaar
20.03.2020 12:21
Seaar
20.02 09:20
Ať padnou. S cestovkou jezdí jen idiot.

Miloš
20.03.2020 12:22
Miloš
20.02 09:20
Také se asi vyznáte, můžete mi poslat odkaz na produkt "pojištění rizika" pro cestovní kancelář? To bych opravdu ocenil, protože takový hledám už deset let a bez úspěchu. Tak si nechám rád poradit. Děkuji

Miloš
20.03.2020 12:25
Miloš
20.02 09:20
Myslím, že kdyby ty peníze měli lidé někde u leteckých společností a ubytovatelů v zahraničí, tak nedostanou zpátky vůbec nic - mně se booking vysmál a nic mi nevrátil za zrušený Řím a z letenky jsem také nic nedostal - tak tam tedy výhodu moc nevidím. Cestovka je prý ze zákona pojištěna na úpadek, tak to zaplatí pojišťovna.
MC
20.03.2020 12:30
MC
20.02 09:20
Je třeba si vybírat ubytování s nulovým storno poplatkem. Je toho spousta. A Ryan mi peníze vrátil automaticky. Měl jsem jeden let pro dva teď do Srbska a o dva týdny později na Ibizu.
Miloš
20.03.2020 12:33
Miloš
20.02 09:20
Můžete sem napsat nějaký kontakt, abychom Vám mohli příště napsat o radu. V Římě nebylo nic volného než přes booking a jeho podmínky a aerolinky mi napsaly, že možná dostanu nějakou poukázku.

MC
20.03.2020 12:30
MC
20.02 09:20
Je třeba si vybírat ubytování s nulovým storno poplatkem. Je toho spousta. A Ryan mi peníze vrátil automaticky. Měl jsem jeden let pro dva teď do Srbska a o dva týdny později na Ibizu.
Miloš
20.03.2020 12:33
Miloš
20.02 09:20
Můžete sem napsat nějaký kontakt, abychom Vám mohli příště napsat o radu. V Římě nebylo nic volného než přes booking a jeho podmínky a aerolinky mi napsaly, že možná dostanu nějakou poukázku.

Miloš
20.03.2020 12:33
Miloš
20.02 09:20
Můžete sem napsat nějaký kontakt, abychom Vám mohli příště napsat o radu. V Římě nebylo nic volného než přes booking a jeho podmínky a aerolinky mi napsaly, že možná dostanu nějakou poukázku.

aka
20.03.2020 13:02
aka
20.02 09:20
kup si kytku u bureše ta ti pomůže

Ing.Makoň
20.03.2020 13:15
Ing.Makoň
20.02 09:20
podle § 2535 občanského zákoníku, který říká “zákazník má právo odstoupit od smlouvy před zahájením zájezdu bez zaplacení odstupného, jestliže v místě určení cesty nebo pobytu nebo jeho bezprostředním okolí nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na přepravu osob do místa určení cesty nebo pobytu. V takovém případě má zákazník právo na vrácení veškerých uhrazených plateb za zájezd, nemá však právo na náhradu škody“. A může Babiš měnit zákon?
Katka
20.03.2020 13:55
Katka
20.02 09:20
Nj, ale tady se řeší storna lidí, kteří ruší např. zájezdy na srpen. O aktuálních zájezdech tu není řeč, ty ck ruší bez diskuzi.
tetj
20.03.2020 14:50
tetj
20.02 09:20
Babiš určitě zákony měnit může a taky to dělá a šije si je na míru a bud´si jistej, že určitě nebude váhat v první řadě napumpovat peníze do Agrofertu

Atas9
20.03.2020 13:16
Atas9
20.02 09:20
Cestovky jsou docela vyčůraný byznys. Nechají si zaplatit předem než dodají službu. Obchody taky riskují, nakoupí zboží od dodavatelů a zisk inkasují až prodají. Když neprodají, mají ztrátu a tu jim nikdo nenahradí. Cestovkám bych na.......
tetj
20.03.2020 14:52
tetj
20.02 09:20
Většinou si cestovky musí zaplatit kapacity ubytování v dané destinaci, které pak prodává

jiprok
20.03.2020 13:22
jiprok
20.02 09:20
Mám zájezd na srpen. Byl bych mile překvapený, kdyby se uskutečnil. Myslím, že dokud se nenakazí všichni bude po cestování tak jak ho známe. Pro krach jsou cestovky pojištěny, trošku se pumpnou pojišťovny.

Virus
20.03.2020 13:48
Virus
20.02 09:20
Kdo chce peníze za zájezd, může napsat soudruhovi Babišovi. Ukrojí si miliardu z dotace a může nám jí poslat. Taky jsem náhradu za zájedz nedostal. To se občas stane, že se něco nepovede. Nefňukej u počítače a táhni na brigádu, ať máš na další zájedz. Ale Babišovy ovce nemusí, ty se musí připravit na volby.
Chacha
20.03.2020 14:01
Chacha
20.02 09:20
A co takhle jiní miliardář pane virusy?Zkoukněte jejich seznam a zjistíte, že košer se téměř nenajde zkuste hodit jedovatou slinu po nich např.co dělají pro ostatni (nebo jako vždy chudí zchudnou a bohatí zbohatnout a hloupý budou omílá nesmysly)

Katka
20.03.2020 13:55
Katka
20.02 09:20
Nj, ale tady se řeší storna lidí, kteří ruší např. zájezdy na srpen. O aktuálních zájezdech tu není řeč, ty ck ruší bez diskuzi.

Alenka
20.03.2020 14:00
Alenka
20.02 09:20
Máme zaplacenou zálohu na dovču odlet až srpen volala jsem do CK kvůli zrušení. CK si nechá 1500kč za osobu z ceny zájezdu(tuto částku si nechává až 65 dní přes odletem).Nevrací cestovní pojištění,parkovné a ani vizum.Proděláme, ale co se dá dělat.Kamarádka prý nechá v CK 5000kč za osobu.Různé cestovky, různé poplatky.

Chacha
20.03.2020 14:01
Chacha
20.02 09:20
A co takhle jiní miliardář pane virusy?Zkoukněte jejich seznam a zjistíte, že košer se téměř nenajde zkuste hodit jedovatou slinu po nich např.co dělají pro ostatni (nebo jako vždy chudí zchudnou a bohatí zbohatnout a hloupý budou omílá nesmysly)

Honza
20.03.2020 14:07
Honza
20.02 09:20
Díky tomu, že cestovky odvezli lidi do nakažených oblastí přesto, že věděli o nákaze, ji teď máme tady. Samozřejmě, že vláda měla cesty zakázat a ne čekat jestli to začnou dělat jiné státy. Takže ne jen vracet prachy za to co nemohli splnit, ale také bych jim dal k úhradě to, co se tu teď děje, včetně proplácení třeba životních pojistek zemřelých na SARS COV2.
20.03.2020 14:32
20.02 09:20
většina lidí tam byla bez cestovek...co se týká zimních zájezdů do EU, tak se už dneska málokdo namáhá hledat si cestovku...většinou si ji najdou jednou a pak už se domlouvají přímo s majitelem...tedy pokud jezdí vlastní dopravou
tetj
20.03.2020 14:46
tetj
20.02 09:20
Ach ty Honzo

tetj
20.03.2020 14:35
tetj
20.02 09:20
Máš naprostou pravdu, bohužel většina lidí je naprosto mimo a zmůžou se akorát na radikální silácký řeči a jako třešničku na dortu tě prohlásí za Pražáka a sluníčkáře. Taková je prostě realita

Jarda
20.03.2020 14:40
Jarda
20.02 09:20
Jak poznám Babišova voliče, rozumí všemu, neumí nic. Jo zaberte majetky, to si fakt pomůžete. Pověsíte si to auto na zeď a co zbytek těch lidí.
Dan
21.03.2020 06:48
Dan
20.02 09:20
Ty jsi jednoduchý. Co tu plantaš Babiše? Dej si facku a už nic nekomentuj.

tetj
20.03.2020 14:44
tetj
20.02 09:20
Omyl Karle všude ve světě chtěj firmy podpořit, protože je to ta nejlevnější varianta
Karel
20.03.2020 16:19
Karel
20.02 09:20
Tvůj omyl tetj, podporují, ale nikoliv zbytný podnikání a kdejaký "vykutálený" podnikání, bez cestování se stát obejde, bez pekárny nikoliv. Toť rozdíl....

tetj
20.03.2020 14:46
tetj
20.02 09:20
Ach ty Honzo

tetj
20.03.2020 14:50
tetj
20.02 09:20
Babiš určitě zákony měnit může a taky to dělá a šije si je na míru a bud´si jistej, že určitě nebude váhat v první řadě napumpovat peníze do Agrofertu

tetj
20.03.2020 14:52
tetj
20.02 09:20
Většinou si cestovky musí zaplatit kapacity ubytování v dané destinaci, které pak prodává

blatouch
20.03.2020 14:58
blatouch
20.02 09:20
No pokud máte 3 děti ,tak 14 dní předem nic nekoupíte.Proto kupujeme již v říjnu,kdy je nejvíc volných kapacit.

p.p.v.
20.03.2020 15:02
p.p.v.
20.02 09:20
Všem dobrý den. Souhlasím s tím,že kdo je průměrně až dobře vybaven jazykově,ovládá internet,nebojí se řešit cestovní záležitosti,ten většinou sežene dovolenou i dopravu podstatně levněji,zajímavější destinace,neplatí dopředu žádné poplatky,má levnější a kvalitnější pojištění, kreditní karta na platby veškerého druhu,z 98% platíte až na místě,pár drobných po kapsách na drobné výdaje,ale prostě se musíte starat.Cestovka je instituce která se o vás prostě postará,ale někdo to zaplatit musí,nechceš nic zařizovat,nejsi jazykově vybaven,nezvládáš dobře nové elektronické trendy,jen vzít kufr a jet,je to služba,prostě zaplať. Co takovému člověku zbývá?Zaplatit,přeplatit cestovku ve službách a jet jako ovce na předem v katalogu označené destinace,kde je záruka rychlé dopravy z letiště,tepla,vody,spaní a hlavně jídla.Dalším dobrým ziskem jsou pro cestovku místní předražené výlety. Chápu,že vybrat dobrou cestovku je problém,žádná se nechlubí předem o kolik vás v tichosti obere. Cestovky mají obrovské slevy,když na celý půlrok koupí komplet hotel i se stravováním.Nebudem si nic malovat,cestovky z důvodu vlastního zisku skupují dlouhodobě hotelové služby i na roky dopředu. Pak nalákají líného zákazníka na zájezd a ten s vidinou,že se o něho dokonale postarají,nevědomky platí přemrštěné částky. Zákazník nemůže porovnat,protože nemá srovnání. Peníze jsou bohužel majetek,ale přesto co vím ze skušenosti s cestování,pokud to nejsou v cestovce fakt tuneláři,tak všechny cestovky můžou vrátit peníze v plné záloze.Mají je na účtech,kde se jim k dalšímu zisku ještě úročí.No ale češi umí křičet,plakat,svalovat vinu na někoho jiného,lhát,hlavně aby zůstali peníze od lidí na účtech,třeba to ještě zaplatí pojišťovna a cestovka přesto v těžkých časech vydělá,i když na úkor zákazníka,vždyť on ten zákazník se s tím nějak popasuje,když mu vrátíme jen 70-80% z původní ceny. Teď si spočítejte kolik cestovka takových lidí připraví o peníze.Tisíce,možná desetitisíce.To už pak doma zůstane pěkná sumička zdarma. Prostě pokud je vůle a patřičná drzost,na všem se dá vydělat. Krásný příklad.Srovnejte si ceny německých,španělských,francouských cestovek s českými. Budete překvapeni kolik přeplatíte,za horší pokoje,za menší bohatost jídla a více omezenými nápoji. Většinou němec bude mít zájezd levnější,lepší ubytování,lepší gastronomický zážitek,více nápojů. Otázka zní,kde ty peníze za horží dovolenou,přesto dražší ve stejné destinaci vlastně mizí?Cestovka když přeprodává jiné cestovce zájezd,už má předem na prodeji stanovenou provizi,daší zisk. Není vůbec vyjímkou,že zájezd stojí 10 000Kč pro přeprodej stojí velkoobchodně jen 6 000Kč a cestovka vám ho prodá třeba za 16 000Kč.Osobní zkušenost,jel jsem s cestovkou s přítelkyní do Tunisu. Byl jsem v cestovce na Vinohradské v Praze a poptal Tunis pro dvě osoby. Pani ochotná,milá,vstřícná,krásné prostředí pro zákazníky.Nabídla mi zájezd pro dvě osoby za 46 000Kč.Cena pro mne přiměřená,neměl jsem srovnání,neměl jsem dle čeho posoudit,zda je to moc,či akorát. Ale zbystřil jsem,když mi paní dokazovala světovost a řekla že spolupracují s farncouskou cestovkou a mají exkluzivitu na přeprodej jejich zájezdů.Poprosil jsem o vytisknutí nabídky,dostal jsem to do krásných desek a šel domů. Nedalo mi to a začal tento zájezd hledat ve francouských cestovkách.I když jsem měl základní informace,přesto jsem to hledal skoro dvě hodiny. Podržte se,našel. Prodávala to velká francouská cestovka jako přebytek a cena,fakt nekecám byla pro dvě osoby 21 000Kč i s leteckou dopravou,vlastně jsen ještě doplácel 400Kč,že jseme letěli z Prahy.Nelenil jsem,jsem jazykově vybaven a objednal zájezd přímo ve francii. Zaplatil přes účet,vše mi došlo poštou,odlet z Prahy,prostě pohoda.Tunis-na hotelu jsem seděl v části jídelny s němci a francouzi,češi za dražší peníze seděli v hůře vybavené jídelně,jídlo bohatší,lepší servis,pokoje s vyhlídkou na moře,slunečník a lehátka na pláži zdarma,češi dopláceli něco menšího,ale přesto dopláceli.Tato zkušenost s cestovkou mne vyléčila a jezdíme dlouhodobě celá rodina ke slané vodě,hory a zájezdy tak jak si to sami zařídíme. Cestujeme hodně za naprosto jiné peníze a s lepšími službami.Naše rodina čítá dva dospělé osoby a tři děti. Pokud má někdo trpělivost a ovládá internet,může si sám ceny ověřit. Německý Lídl má cestovku,ano je to tak,má cestovku. Porovnejte si ceny německé cestovky Lídl třeba na destinaci Rujána,kam teď jezdí hodně francouzů a angličanů,čechů dost málo(asi dovoléná spojená ještě s bolševikem). Najděte si nabídku Rujány u českých cestovek a nevyjdete s překvapení.Ubytování dál od moře,či centra městečka,horší polopenze,za koše na pláži platíte dodatečně.Přesto dražší až o 100 euro na osobu,než německý zákazník.Otázka zní,do koho ty navýšené peníze za horší služby pro čechy padají. Toto jsou mé zkušenosti,které se dají ověřit. Nikoho nehájím,nikoho nekritizuji. Cestovní ruch je prostě velký obchod,kde cestovka chce vaše peníze a vy odcházíte po koupi zájezdu přesvědčeni a s dobrým pocitem (to je úkol cestovky),jak jste dobře nakoupili.Hezký den P.P.V.

Tomas
20.03.2020 15:08
Tomas
20.02 09:20
Je videt, ze vubec nevite o cem mluvite...

Lenka Drachslerová
20.03.2020 15:09
Lenka Drachslerová
20.02 09:20
Naprostý souhlas,musí být pojištěné, zvlášť,když pro lidi létá stát,protože je tam cestovky nechávají na pospas

Ludmila
20.03.2020 15:41
Ludmila
20.02 09:20
Chápu že za tuto situaci nemůže nikdo ale na co jsem platila pojištění zájezdu?A pokud vím každá cestovka je ze zákona pojištěna tak ať nevymysli jen se jim prostě nechcou vracet penize. Je to lehký výdělek

Petra
20.03.2020 15:54
Petra
20.02 09:20
Musíte zkusit pochopit, že každý nemá zájem na tom hromadit peníze, nemovitosti a starý křápy. . . Jsou lidi co chtějí cestovat s poznávat svět. . .
jiri
23.03.2020 01:59
jiri
20.02 09:20
no tak ty mas dost ,

Karel
20.03.2020 16:13
Karel
20.02 09:20
Proč bych chodil na pracák když padnou cestovky? Trošku mimo.

Karel
20.03.2020 16:19
Karel
20.02 09:20
Tvůj omyl tetj, podporují, ale nikoliv zbytný podnikání a kdejaký "vykutálený" podnikání, bez cestování se stát obejde, bez pekárny nikoliv. Toť rozdíl....

Vlastislav
20.03.2020 17:47
Vlastislav
20.02 09:20
CK prodávají sny, buď se uskuteční nebo ne, pokud někdo musí cestovat a na dovolenou šetří několik měsíců je to jen a jeho problém, cestování je riziko a to riziko podstupuje dobrovolně. Majitelé cestovek v rámci optimalizaci daní kupují apartmány a bungalovy v zahraničí, takže kecy o vrácení plateb za zájezdy jsou jaksi mimo, pomoc státu bych viděl všem podnikavcům a podnikatelům asi takto, zadarmo ani suchý z nosu, za podnikání ručíte svým majetkem takže majetečky prodat, nebo ručit za půjčku od státu na 10 let, plomba na majetek a makat, platit daně a netlemit!!!!!!!!!

Jirka
20.03.2020 19:39
Jirka
20.02 09:20
Já jezdím s manželkou několik let se stejnou cestovkou,moje žena je osvč,takže rozumím tomu,v jaké situaci jsou cestovky.Budme tolerantní,prosím.Taky máme zaplacený zájezd v dubnu do Egypta,asi poletíme do pr..le.Prosím tolerance!!!!

Pravostoč Vpříkopleh
20.03.2020 19:56
Pravostoč Vpříkopleh
20.02 09:20
Však můžem, akorát bude o další bilion díra v lodi větší. Ovšem když to spočítám kolem a kolem, to je cca 5x Kalousek, takže v poho. Cestovky bych nechal ale rupnout, o riziku podnikání vímě všici, a nejde jistě o stěžejní ekonomickou oblast státu. Jsou nepochybně potřeba podržet potřebnější, s každým to nepůjde, a cestovka ten "každý" jest.
22.03.2020 20:54
20.02 09:20
hmmm, 5 x Kalousek , takže přepočteno na dnešní vládu .... je to cca 1/10 Babiše ;-)

Daini
20.03.2020 20:10
Daini
20.02 09:20
Já bych jim spíš ještě napařila pokutu za to že nezrušili v únoru zájezdy do Itálie ačkoliv už dávno věděli jak to tam ohledně nákazy vypadá!
jiri
23.03.2020 02:04
jiri
20.02 09:20
to ze se jezdilo do italie i kdyz uz byl virus potvrzeny proc davate vinu cestovkam ? snad meli mit ti rozum ti lide co tam jeli a nejesdit tam , oni jsou nezodpovedni

XR
20.03.2020 20:18
XR
20.02 09:20
Tvl, dle tvého komentu jsou všichni podvodníci. Tak fajn, ať to všichni podnikatelé zamáznou, protože máš problém nějaké nepodložené schízy. Potom mažte všichni do jednoho na pracák.

XR
20.03.2020 20:24
XR
20.02 09:20
Jednoduchým a závislým koblihám, kterým můžete nakukat cokoliv, těžko něco vysvětlíte.

roman
20.03.2020 20:55
roman
20.02 09:20
Ne ne cestovky jsou zbytecní prekupnici.Klidne at padnou.Skoda jich nebude.Dovolenou si vyridim primo s majitelem.

Pišta
20.03.2020 20:59
Pišta
20.02 09:20
No hold když šéfové cestovek si pak jezdí v nebušených kárách, rozhazují protože mají vyděláno ... hold jednou příjde den a smetánce dojdou peníze.
XR
20.03.2020 21:11
XR
20.02 09:20
Tak mě těší, že jim vzdáváte hold.
Miloš
20.03.2020 21:38
Miloš
20.02 09:20
Znáte nějakého majitele cestovky s nabušenou károu???

XR
20.03.2020 21:09
XR
20.02 09:20
Paráda, mám ten pocit dle zdejších příspěvků, že za vše mohou cestovky a ještě k tomu kradou. Nicméně jsem toho názoru, že ti, co tu nejvíc nadávají do zlodějů apod. nejsou schopni sami vycestovat ani pár km za tu svoji obec střediskovou, natož do zahraničí. Jenže pokud se jedná o jejich pár šestáků, tak jsou naprosto nekompromisní. Jestliže jste si zakoupili zájezd u CK, tak za určitých podmínek, které vám byly známy, nebo jste si je měli podrobně prostudovat. Jestliže si je pozorně nepřečetli a nyní chtějí vrátit 100%, tak je to jejich problém. Mnoho z nich samozřejmě šetří pár korun za příplatek pojištění storna a poté se diví. Samozřejmě každý podnikatel bere na sebe riziko a nese kůži na trh. V době, kdy se daří také odvádí více daní dle výdělku. Kdy se nedaří, sanuje podnikání z tučnějších let. Bohužel nynější situace dopadla na všechny tak rychle a masivně, že se všichni snaží minimalizovat ztráty a snaží se dohodnout kompromis pro všechny co nejméně ztrátový. Odsunutí termínu po dohodě považuji za fér. Krach cestovky nepomůže opravdu nikomu.

XR
20.03.2020 21:11
XR
20.02 09:20
Tak mě těší, že jim vzdáváte hold.

Miloš
20.03.2020 21:38
Miloš
20.02 09:20
Znáte nějakého majitele cestovky s nabušenou károu???

Vitouch
20.03.2020 21:45
Vitouch
20.02 09:20
Oni si je taky nenechali, protože ten zájezd někde už dávno zaplatili. Je to stejný jako tady někdo píše příklad s bankou. Kdyby všichni klienti najednou chtěli peníze, tak je taky nemá, protože je investovala. Stačí trochu přemýšlet.

šakal
20.03.2020 21:49
šakal
20.02 09:20
Ano znám majitele cestovky který má nabušené auta

Vitouch
20.03.2020 21:56
Vitouch
20.02 09:20
Pan Karel je samozřejmě odborník na slovo vzatý. Od něho si určitě nechte poradit. Mě například poradil abych zaplatil benzin až ho projezdim, že to prý takhle dělají všichni i cestovky. Zkuste to taky, určitě to vyjde. :-)

Ředitel ck
20.03.2020 22:23
Ředitel ck
20.02 09:20
Jo peníze ve formě zákonného pojištění jsme pojišťovně s ministerstvem zaplatili, kazdy rok jako mini ck jen 130 000 za nazev ck k tomu garanční fond statni cerna dira. Když neprodame jediný zajezd, je to hned ztrata a stát nam nevrátí nic. Nevracime penize, neni duvod, vlada zavrela hranice a omezila nas, virus si vymysleli v číně, tak chtejte po nich chytry lidi
Jarda25
21.03.2020 06:40
Jarda25
20.02 09:20
Ty si teda ředitel ????leda debil a to ještě korunovanej! Za situaci nemůže nikdo z nás, ale prachy jsou naše a cestovní kanceláře je podnikání jako každé jiné a že se krachne se stává! Takže vy by jste chtěli fungovat z naších peněz,chytráku ukaž se a uvidíš jak budeš fungovat!????????????
Johny Bee
21.03.2020 06:49
Johny Bee
20.02 09:20
Odpovědnost za vznikem nákazy hledejte v USA
Rada
21.03.2020 07:28
Rada
20.02 09:20
Jasně, to bude jistě ten důvod, proč se Čína snažila vše ututlat. Nákaza je z laboratoře v U.S.A. Vy máte fakt vymleto.
Lukáš
21.03.2020 11:47
Lukáš
20.02 09:20
Já budu jedině rád když zkrachuje cestovka, která jsi bere nehoráznou marži za dovolenou, která ve většině případů není ani zážitková a je to jen lezení u pláže, sám dělám v cestovním byznysu,kdy se nám stal že jedna slečna co ještě nebyla u nás platila za jednou all anclusive něco kolem 200 000 Kč v Mexiku pro 4 lidi tu samou dovolenou měla za 3 roky v tom byznysu kde platila 50 000 Kč což je řádně rozdílné, takže za mně ok :) těch případů je několik i kdyby jsi nebyl u nás Hawai 250 000 Kč u cestovky pokud jsi všechno platíš sám tak nějakých 60 000 Kč takže oni peníze mají a ne málo :) netvrdím že to mají všechny CK ale nějaký určitě a 3-4x marži za stejnou dovolenou je extrémně dost :) A teď chci ten chytrý komentář od tebe
Black
22.03.2020 22:03
Black
20.02 09:20
Jakou marzi ? ty jsou kdyz vemu kdyz bych si ji zarizoval sam pomerne komicke u dovolene za 100 pro dva byl rozdil mezi tim ze bych si to zarizoval sam a pres ne 10 000,- samo maji urcite VO slevy ale to je jejich vec . Jeste jsem nevidel dovolenou kde by byl rozdil 150 000 jak pisete

Ředitel ck
20.03.2020 22:27
Ředitel ck
20.02 09:20
Rezervy v milionech na půl roku, utopie pri mzdovych nákladech, najmech a nulovych trzbach

Jan
20.03.2020 22:27
Jan
20.02 09:20
Přímo na webu Ryan jsem rušil 8 letů, u všech mi nabídli plné vrácení. Booking mi poslal e-mail, že nyní můžu zrušit všechny rezervace bez poplatku. Pochybuji že se vám někdo vysmál. Mluvil jsem s lidmi na chatu ryan airu, rovnou jsem jim napsal, že chápu, že toho ted musí mít nad hlavu, jaké rezervace mám a at se drží, za hodinku mi napsali že mi vrátí všechny peníze, jen že jim ted pod náporem lidi selhávají systémy.

Jan
20.03.2020 22:29
Jan
20.02 09:20
A místním komunistům co by zabavovali majetky bych doporučil zkusit podnikat, nebo aspoň něco udělat sám bez prostředníka (jako je cestovka například).

Ředitel ck
20.03.2020 22:34
Ředitel ck
20.02 09:20
Konečně odbornik s IQ, fundovany komentář, nohama na zemi. Odstupné =storno dle skutečně vynaložených nákladů stanovila v novele zákona 159 loni vláda, tak si stěžujte tam laskavě a naučte se číst smlouvy, co podepisujete a kupovat storno pojištění, pak ušetříte, nechtějte slevu zadarmo

Miroslav
20.03.2020 22:36
Miroslav
20.02 09:20
Deseti procent za včasné storno, nevěřte ani náhodou , cena zájezdu cca 32 000,. Kč Bulharsko dvě osoby, konec Srpna, nyní storno 18 000 Kč, CK Brenna , pozor na tuto CK jsou to h. vada, když taková CK zkrachuje - vůbec žádná škoda, bude to jenom přínosem pro slušné lidi.

Miroslav
20.03.2020 22:39
Miroslav
20.02 09:20
Mám podobnou zkušenost, Invia potažmo CK Brenna, jsou to h...,da

Veronika
20.03.2020 22:44
Veronika
20.02 09:20
Tohle si může dovolit člověk, když je sám a jemu jedno kam pojede/poletí. Jakmile už člověk má rodinu a má vyhlídnutou určitou destinaci, chce mít jistotu, že s dětmi k moři odcestuje.

Jarda25
21.03.2020 06:40
Jarda25
20.02 09:20
Ty si teda ředitel ????leda debil a to ještě korunovanej! Za situaci nemůže nikdo z nás, ale prachy jsou naše a cestovní kanceláře je podnikání jako každé jiné a že se krachne se stává! Takže vy by jste chtěli fungovat z naších peněz,chytráku ukaž se a uvidíš jak budeš fungovat!????????????

Lenka
21.03.2020 06:47
Lenka
20.02 09:20
Asociace urgentně žádá? Já jsem také prozíravě, urgentně žádala i pěkně prosila začátkem března Čedok o pochopení, aby mi s dcerou pouze o rok prodloužili,nebo přeložili poznávací zájezd do Paříže! Sdělili mi, že to nejde! A najednou by to šlo? Najednou chcete 12-18 mesíců odklad? Teď, když se Vám leje do bot? Slušná žádost klientů je pro Vás akceptovatelná pouze s řádným storno poplatkem, tak sorry ale teď plaťte zase Vy!!!

Jarda25
21.03.2020 06:48
Jarda25
20.02 09:20
Chytrolíne to mě jako klienta vůbec nezajímá! Já poctivě zaplatil, tak chci zájezd neb prachy!

Dan
21.03.2020 06:48
Dan
20.02 09:20
Ty jsi jednoduchý. Co tu plantaš Babiše? Dej si facku a už nic nekomentuj.

Johny Bee
21.03.2020 06:49
Johny Bee
20.02 09:20
Odpovědnost za vznikem nákazy hledejte v USA
Rada
21.03.2020 07:28
Rada
20.02 09:20
Jasně, to bude jistě ten důvod, proč se Čína snažila vše ututlat. Nákaza je z laboratoře v U.S.A. Vy máte fakt vymleto.

Klára
21.03.2020 07:25
Klára
20.02 09:20
Přesně vzal, vždyť jde všem rozumným lidem o to,ať je vše zase v pořádku a život ať plyne dál.Ke přeci v zájmu všech,aby ani ekonomika neupadla víc, než bude nezbytné.Taky máme zaplacenou dovolenou a jestli nám dají poukaz..ok,pojedeme příští sezónu. lidi,probertee se,k čemu Vám budou vrácené peníze na úkor jiných..jsme v tom všichni, chudí i bohatí????

Rada
21.03.2020 07:28
Rada
20.02 09:20
Jasně, to bude jistě ten důvod, proč se Čína snažila vše ututlat. Nákaza je z laboratoře v U.S.A. Vy máte fakt vymleto.

Daniel
21.03.2020 08:39
Daniel
20.02 09:20
Dat klientum na vyber: 1) bud vracet 80% ted 2) nebo presunout na pristi rok, ale zajezdy budou drazsi, takze s budoucim doplatkem 10%. Všechny ostatní protichudne názory jsou nerealne, cestovky mají sice zisk z obratu třeba 20% (nebo 10% a 10% zprostredkovatel typu Invia), samozrejme za zajezdy zaplati jen 10% zalohy a zbytek az tesne před uskutecnenim, takze vestinu penez musí mit, ale ne všechny, takze ani všechny nemůže vracet, to by radeji krachli, urcite to neresi ani pojisteni, to nezaplati vsem všechno, cestovky jsou normalne v obrovskym zisku, takze by měli majitele trochu krvacet ze svých bývalých zisku, ale rozumne, aby radeji nezkrachovali. Zapominate na prostredniky typu Invia, kteří jsou v pohode, jen si vemou 10%, ale nikomu uskutecnenim nejsou vazani, ty by hlavne měli vracet všechnu 10% provizi, zbytek 70%. cestovky, 20% klient ze svého, coz je asi tak nejrozumnesji a nejrealistictejsi pro všechny...

Andrea
21.03.2020 09:03
Andrea
20.02 09:20
Naprosto souhlasím!!!! Nikdy by mě nenapadlo koupit dovolenou v únoru na kterou mám letět v červenci.To se může změnit tolik věcí za těch pár měsíců.Vzdy jsme měli úžasnou dovolenou za.pecka peníze s odletem 2- 7 dnu pred.Lide kteri tam byli s námi ve stejném termínu říkali že za to dali tak cca. o 5000,- a více kč. víc,jelikož ho koupili brzy......

Smoothie
21.03.2020 09:34
Smoothie
20.02 09:20
Cestovky zaplatili za letenky i hotely. A ne vsechny letecke spolecnosti a ubytovani chteji penize vracet! Cestovni kancelare ale maji vetsi sanci dojednat nizsi storna nez individualove. Takze kdo cestuje s ck, ma i tak sanci, ze se prave jeho cestovce podari vybojovat cast penez zpet. Ostatnim chytrakum doporucuji cestovat sami - nedostanou v pripade epidemie zpet vubec nic!
Blanka
22.03.2020 07:41
Blanka
20.02 09:20
Od cestovky nemám ani slušnou odpověď na e-mail, co bude s mým zajezdem 9.4.. individuálně jsem měla letět do Londýna, mám už zpět peníze za letenky, ubytování i za vstupné do studií Harry Potter , vše ještě se slušným vysvětlením v e-mailu. Tak asi tak o vyhodach cestování s cestovkou

Smoothie
21.03.2020 09:36
Smoothie
20.02 09:20
:-))) hlavne ze vsichni vi, jake pojisteni cestovky maji a k cemu slouzi. Na tuto situaci se ZADNE pojisteni nevztahuje:-)
lol
23.03.2020 09:14
lol
20.02 09:20
Neni treba pojisteni na to ze zaplatim ZALOHU za sluzbu ktera mi pak NENI poskytnuta, v takovem pripade se 100% ZALOHY s velkou omluvou VRACI!!! Nechapu proc by si ty prachy cestovka mela nechat za co jako? Za nic?

Filip
21.03.2020 11:01
Filip
20.02 09:20
Boha! Jednou jste složili peníze , že chcete na dovolenou tak nyní pojedete ,,, co tady šílíte ,,tak pojedete v jiném termínu ale pojedete ,, já mám taky zájezd do Egypta peníze vám nikdo nebere ,,vydali jste je cestovce tak cestovka vám zájezd uskuteční ,, a to že to nebude hned! Nebo ve vašem termínu ,, bude to v náhradním termínu ,, neprojevuje se jako nervaci ,, když jste peníze dávali CK tak vám nechyběli a teď chybí , dovolená bude CK nic neupírá a je ze zákona pojištěna ,, díky vládě se budou posouvat termíny ,, tak nekamenujte CK ale vládu ,, a pokud jste nervní tak rádci seďte doma a do ciziny ani nepitejte nikdo není na nervaky zvědaví ,,,, taky nemám peníze a dal jsem 25.000 CK a nic nehrotim ,,zájezd bude dýl ale bude !

Jan Moldrzyk
21.03.2020 11:10
Jan Moldrzyk
20.02 09:20
Jardo, přestaň tady pobrekávat, já chci, já chci, koho to zajímá? Tady ti Jájinkové jako jsi ty, naštěstí nezmůžou vůbec nic, takže s ohledem na ostatní fungování ekonomiky máš 2 možnosti, a to za 1) pojedeš na dovču později, až to bude možné, nebo za 2) pojedeš do pr..le a taky na to nepojdeš hlady.

Josef
21.03.2020 11:30
Josef
20.02 09:20
Přesně tak. Mají nahrabany miliardy a brečí tady. Jen chtějí zneužít pomoc státu. Zkrátka si jen ještě nahrabat a neplatit nic ze svého.

Lukáš
21.03.2020 11:45
Lukáš
20.02 09:20
Já budu jedině rád když zkrachuje cestovka, která jsi bere nehoráznou marži za dovolenou, která ve většině případů není ani zážitková a je to jen lezení u pláže, sám dělám v cestovním byznysu,kdy se nám stal že jedna slečna co ještě nebyla u nás platila za jednou all anclusive něco kolem 200 000 Kč v Mexiku pro 4 lidi tu samou dovolenou měla za 3 roky v tom byznysu kde platila 50 000 Kč což je řádně rozdílné, takže za mně ok :) těch případů je několik i kdyby jsi nebyl u nás Hawai 250 000 Kč u cestovky pokud jsi všechno platíš sám tak nějakých 60 000 Kč takže oni peníze mají a ne málo :) netvrdím že to mají všechny CK ale nějaký určitě a 3-4x marži za stejnou dovolenou je extrémně dost :)
Chytrolín z Práglu
28.03.2020 23:52
Chytrolín z Práglu
20.02 09:20
Najdi si na justici.cz, jaké mají cestovky marže...některé 10 %, některé 20-30... 75-80 % nemá nikdo

Lukáš
21.03.2020 11:46
Lukáš
20.02 09:20
Já budu jedině rád když zkrachuje cestovka, která jsi bere nehoráznou marži za dovolenou, která ve většině případů není ani zážitková a je to jen lezení u pláže, sám dělám v cestovním byznysu,kdy se nám stal že jedna slečna co ještě nebyla u nás platila za jednou all anclusive něco kolem 200 000 Kč v Mexiku pro 4 lidi tu samou dovolenou měla za 3 roky v tom byznysu kde platila 50 000 Kč což je řádně rozdílné, takže za mně ok :) těch případů je několik i kdyby jsi nebyl u nás Hawai 250 000 Kč u cestovky pokud jsi všechno platíš sám tak nějakých 60 000 Kč takže oni peníze mají a ne málo :) netvrdím že to mají všechny CK ale nějaký určitě a 3-4x marži za stejnou dovolenou je extrémně dost :)

Lukáš
21.03.2020 11:47
Lukáš
20.02 09:20
Já budu jedině rád když zkrachuje cestovka, která jsi bere nehoráznou marži za dovolenou, která ve většině případů není ani zážitková a je to jen lezení u pláže, sám dělám v cestovním byznysu,kdy se nám stal že jedna slečna co ještě nebyla u nás platila za jednou all anclusive něco kolem 200 000 Kč v Mexiku pro 4 lidi tu samou dovolenou měla za 3 roky v tom byznysu kde platila 50 000 Kč což je řádně rozdílné, takže za mně ok :) těch případů je několik i kdyby jsi nebyl u nás Hawai 250 000 Kč u cestovky pokud jsi všechno platíš sám tak nějakých 60 000 Kč takže oni peníze mají a ne málo :) netvrdím že to mají všechny CK ale nějaký určitě a 3-4x marži za stejnou dovolenou je extrémně dost :) A teď chci ten chytrý komentář od tebe
Black
22.03.2020 22:03
Black
20.02 09:20
Jakou marzi ? ty jsou kdyz vemu kdyz bych si ji zarizoval sam pomerne komicke u dovolene za 100 pro dva byl rozdil mezi tim ze bych si to zarizoval sam a pres ne 10 000,- samo maji urcite VO slevy ale to je jejich vec . Jeste jsem nevidel dovolenou kde by byl rozdil 150 000 jak pisete

Jana
21.03.2020 14:50
Jana
20.02 09:20
A co když odklad není možný? Například těhotenství, porod se posunout nedá.

Jana
21.03.2020 14:52
Jana
20.02 09:20
Kdo tedy proplatí neuskutečněné zájezdy v případě, že bude trvat , státem vyhlášený, zákaz cestovat ? Stát?

Marcela
21.03.2020 17:09
Marcela
20.02 09:20
Každá cestovka je pojištěná, tak to musí uhradit pojištovny.

IS
21.03.2020 17:13
IS
20.02 09:20
Ano, máme stejnou zkušenost se stejnou cestovkou. Nám se snaží také naúčtovat 30% více jak 2,5 měsíce před odletem. Pokud nám tyto stornopoplatky naúčtuje podáváme soudní žalobu.

Sarah
21.03.2020 19:37
Sarah
20.02 09:20
Milan Kochaník; tohle je česká malost. Kdo kolik vydělá!!!! Ať si každý vydělá!!! A pokud někdo souhlasí s cenou a je ochoten ji zaplatit, tak je to věc těch dvou- nabídka vs poptávka. To ostatní je závist???????? Jsme my a vše je vzájemně propojené. Přeji všem ať jsou spokojeni, a jsme v této nelehké době ( a nejen v této době) chápající????????

Táňa
21.03.2020 20:22
Táňa
20.02 09:20
Jelikož i destinace mají uzavřené hranice, tak i oni musí vrátit peníze za již uhrazene hotely. Každopádně by ck měla vrátit peníze bez storno poplatků. Následně může škody žádat po státu, jako každý podnikatel, kterého se opatření dotklo a vznikly mu ztráty z nedovoleného podnikání.

Petr
21.03.2020 20:42
Petr
20.02 09:20
Ale Bobe, buď v klidu, to se vyřeší, nemusíš hned sahat po silných slovech...

Honza
21.03.2020 21:13
Honza
20.02 09:20
Tak nevím,rušil jsem letenky a ubytko na duben na Santorini,...naprosto bez problémů.Dokonce mám zpět víc Kč než jsem platil.To díky kurzu éčka vůči koruně.

Vlastislav
21.03.2020 21:32
Vlastislav
20.02 09:20
Nikomu ani korunu přátelé, riziko nesete sami..............takže hezky česky: ani FŃ.........a kdo se s tímto vysvětlení nespokojí, doporučuji zajít na nádraží / vlakové / a vrazit na jednu či druhou stranu a tam stojí takový přízenmí domeček a má nápis LAMPÁRNA - tam se můžete vykecat a vznést svoje požadavky...........he,he, he.....

Anika
21.03.2020 21:40
Anika
20.02 09:20
Máme zaplacen autobusový zájezd do Francie na přelomu dubna a května. CK čedok dosud zájezd nezrusila ba naopak , pry se zájezd zatím koná... Myslíte že je to reálné?

Blanka
22.03.2020 07:41
Blanka
20.02 09:20
Od cestovky nemám ani slušnou odpověď na e-mail, co bude s mým zajezdem 9.4.. individuálně jsem měla letět do Londýna, mám už zpět peníze za letenky, ubytování i za vstupné do studií Harry Potter , vše ještě se slušným vysvětlením v e-mailu. Tak asi tak o vyhodach cestování s cestovkou

Kylacolefan1
22.03.2020 08:54
Kylacolefan1
20.02 09:20
Mel jsem podobny problem. Rezervace pres booking.com, nic za ubytko nevrati. Kontaktoval jsem primo hotel v Rime a domluvil se na prelozeni pobytu na rijen. Hotovo.

Robert Srostlík
22.03.2020 12:40
Robert Srostlík
20.02 09:20
Dobrý den, i nás postihlo to,že místo lyžování v Itálii sedíme doma,termín byl 15. - 20.3.2020,nejvíce nás ale naštvalo to, že ještě 5.3.2020 nám v cestovce paní tvrdila,že vše je OK, normálně může odcestovat.....8.3.2020 došlo v Itálii ke karanténě celé oblasti.....a cestovka.....nic,vše je růžové a sluncem zalité, tak jsem jim napsal, že jejich chování nám připomíná mafiánské praktiky některých šmejdů, která naše republika tak odsuzuje, a prý náš požadavek předají na právní oddělení

Mirek
22.03.2020 12:46
Mirek
20.02 09:20
Je sice hezké že tu píšeš u cestovky za 200 000 a soukromě za 60 000.Ale taky k tomu řekni i B.Ten kdo neumí nebo dostatečně neovládá cizí řeč,nevyzná se v nákupech letenek,ubytování a další spoustu věcí po netu tak radši si to zaplatí u cestovky a nemá s tím žádné starosti.Ano dneska mladým mezi 18 - 30 to nedělá problém. Ale spousta lidí nad 45 a výše ano.Tak se laskavě nad tímto zamyslete než budete něco odsuzovat

Vladimír
22.03.2020 14:58
Vladimír
20.02 09:20
Lidská naivita je bezmezná - pouze jedna z vás pochopila, že možná už nikdy nikam nepojede. Jenže taková nebude jen jedna.

Miroslav
22.03.2020 18:13
Miroslav
20.02 09:20
Maroko 24 000,- letenka 3900,- hotel + snídaně 8 dní 8 000,- (možnost storno den předem) vše ostatní až namístě rozdíl 12 100,- Za budoucí práci, když odečtu hotel, tak investice za klienta 4 000,- když stornuješ do 7 dnů před odjezdem zaplatíš 70%, tak jedena letenka tam i zpět 16 800,- o to přijdeš ty. Pokud to zůstane na cestovce přijde v uvozovkách (podle smlouvy s letec. spol.) na 3900 Kč. Je třeba říct, že jsem dostal zpět bez tisícovky vše. Odlet byl 29.3.2020. Objednán v prosinci 2019.

Pepek námořník
22.03.2020 19:01
Pepek námořník
20.02 09:20
Tak ještě jednou. Při podpisu smlouvy si něco podepsal. Podepsal si bez přečtení všeho, si jen hlupák, který naletel, v téhle době bez vyššího IQ na pochopení poradím jedno. Na jezero v české republice. Podnikání je risk, ale cestovní kanceláře taky nemůžou za to, ze zavřeli hranice, oni by vás s radosti poslali na Vasi vysněnou dovolenou s rizikem ze něco chytite to je už Vase věc, ale co jim zbývá když stát zavřel hranice, jak vás tudy pošle raketou?

Vojta
22.03.2020 19:37
Vojta
20.02 09:20
Poslední roky jezdím na dovolenou sám, kopíroval jsem např. zájezd na Srí Lanku -vyšel mne na 40% ceny cestovek To samé Mauricius. A to jsem neměl, s těmito destinacemi, oproti cestovkám, zkušenosti, takže mi to dalo větší práci než jim.

Petr
22.03.2020 20:26
Petr
20.02 09:20
V době kdy už v Itálii řádil virus, tak cestovky psaly, jak je to tam bezpečné a vozili tam lidi virus nevirus. Bohužel vidina okamžitého zisku byla pro ně důležitější než zdraví lidí a teď na svou vlastní hamižnost doplatily. Mrzuté je akorát to, že na to doplatí i cestovky, které se chovaly zodpovědně. Na druhou stranu cestovky nejsou zrovna odvětví, které je potřeba zachraňovat. V dnešní době to je překonaná instituce. Jsou webové aplikace, které dokáží dovolenou zařídit bez zásahu člověka.

Max
22.03.2020 20:58
Max
20.02 09:20
Bobo, ty asi žádný Šalamoun nebudeš. Spíš závistivec, který ničenu nerozumí a nikdy nebyl dál, než na dohled od komína sousedovic domu....

Jan
22.03.2020 21:13
Jan
20.02 09:20
a kdyz ta cestovka padne jeste driv nez mi vrati penize, z koho je pak budu vymahat? to je v dnesni dobe i bez koronaviru. pokud spolecnost vyhlasi bankrot, nemusi uz v podstate nic co dluzi doplacet. jak taky ze?

hynek
22.03.2020 21:14
hynek
20.02 09:20
... přestaňte natahovat ty Vaše špinavý pracky ....

hohoho
22.03.2020 21:39
hohoho
20.02 09:20
Všichni by nejradši chtěli za všechno kompenzace, je to děs......... nelítají letadla, okolní státy jsou zamořený virem, tak seďte doma a buďte rádi, že jste zdravý...... prachy byly a budou.....

Black
22.03.2020 22:03
Black
20.02 09:20
Jakou marzi ? ty jsou kdyz vemu kdyz bych si ji zarizoval sam pomerne komicke u dovolene za 100 pro dva byl rozdil mezi tim ze bych si to zarizoval sam a pres ne 10 000,- samo maji urcite VO slevy ale to je jejich vec . Jeste jsem nevidel dovolenou kde by byl rozdil 150 000 jak pisete

Lucke
22.03.2020 22:22
Lucke
20.02 09:20
Rekli, ze by dali nejaky voucher nebo poukaz s odkladem coz sice chapu. Ale na druhou stranu , co kdyz ta cestovka stejne skrachuje? Prevezme to nekdo za ni? Asi tezko! Takze co......?

Daisy
23.03.2020 01:26
Daisy
20.02 09:20
Já jsem se přidala k výzvě nerušte zájezdy.. https://www.cestolino.cz/novinky/d/proc-se-pridat-k-vyzve-nerustezajezdy-a-duverovat-cestovkam/ je to pro ně také těžké, jak by bylo vám ????

jiri
23.03.2020 01:59
jiri
20.02 09:20
no tak ty mas dost ,

jiri
23.03.2020 02:04
jiri
20.02 09:20
to ze se jezdilo do italie i kdyz uz byl virus potvrzeny proc davate vinu cestovkam ? snad meli mit ti rozum ti lide co tam jeli a nejesdit tam , oni jsou nezodpovedni

Brouk
23.03.2020 05:43
Brouk
20.02 09:20
Tak tohle bych absolutně bez řečí řešil tak, že se vrátí peníze tam, kam mají a oni ať si potom dělají, co chtějí :D Jak někdo napsal, jejich peníze to nejsou, žádný že nebudeme ! :D

Milda
23.03.2020 06:03
Milda
20.02 09:20
Ať zkrachuje kdo si neudělal rezervy za léta blahobytu! Proč by měl poplatník sanovat rizika podnikatelů? To se nám to žije, když nám druzí půjčují!

Tom
23.03.2020 08:45
Tom
20.02 09:20
Víš o tom prd. Měli jsme soukromě letět na západ USA na začátku dubna a mam zpět peníze za letenky, kromě jednoho hotelu i za ubytování i za rezervaci auta. Tak nelži.

lol
23.03.2020 09:06
lol
20.02 09:20
Jak nebudou vracet jsou to VZDY JEN ZALOHY, plneni se nekona tak vratit 100% skodu cestovka ma jednu velkou 0 maximalne muze operovat s tim ze ji hotel zadrzuje rezervacni poplatek, ale ti hajzli nechtej vracet NIC!!!

lol
23.03.2020 09:09
lol
20.02 09:20
To si dovedu predstavit hanba mi mne fackovala nechat si 100% ceny zajezdu, ktery se mel teprv uskutecnit!!! Krom rezervacniho poplatku to cestovku nic nestalo a i ten neplati pul roku predem!!! A tezko hotel muze po cestovce chtit zaplatit kdyz ma zavreno!!!

lol
23.03.2020 09:14
lol
20.02 09:20
Neni treba pojisteni na to ze zaplatim ZALOHU za sluzbu ktera mi pak NENI poskytnuta, v takovem pripade se 100% ZALOHY s velkou omluvou VRACI!!! Nechapu proc by si ty prachy cestovka mela nechat za co jako? Za nic?

Petr
23.03.2020 13:50
Petr
20.02 09:20
Tak ti jsou dobří cestovky nejdříve neblbněte nerušte dovolené ..a teď nebudeme vracet peníze vzhledem k tomu že čím později se zruší dovolená z klientovy strany vrací menší část peněz .jinak krach bohužel riziko podnikání. Ale ja nikoho dotovat nebudu .. Babiš nás pozve na dovolenou...

Marcy
23.03.2020 13:58
Marcy
20.02 09:20
Já ale nechci poukázku, plánuju být příští rok těhotná, už nikam nepojedu, přece mě nikdo nemůže takto omezit a nutit doplatit 40 tis. na doplatku, když musím sedět na OČR a mám finanční ztráty a ještě mi pak vnutit poukázky, když jako na těhotnou by pro mě v příštím roce pro mě neplatilo a ani cestovní připojištění, tohle by bylo nemorální a opravdu CK si toto nemůžou vydupávat, jsou pojištěni, nemůžou okrádat lidi, můžou chtít od státu kompenzace za nouzový stav a to do půl roku po jeho ukončení, tak já nevím o co jim vlastně jde.

karel
23.03.2020 15:45
karel
20.02 09:20
Vážení.Zjistěte si někdo jake zámky si stavějí nebo už postavili majitelé cestovek a v jakých autech za dvě mega jezdí z Váších peněz.Teď když nechtějí nic vracet ,tak si koupí auto za čtyři mega a postaví si další zámek a to jich ma stát ještě v tomto podporovat.Riziko podnikání je uplně na místě,takže buď vrátit peníze nebo hromadná žaloba kterou nevyhrají a soudně jich to přijde ještě dráž-exekuce
28.03.2020 18:40
20.02 09:20
Ano, máte plnou pravdu, maj vyvedený peníze mimo své podnikání. Jsou to zloději.

Jan
23.03.2020 19:20
Jan
20.02 09:20
Pridam jen konstrutkivni info pro Vas. Ono je to jak kde, treba my byli s zenou v Argentine na vlastni pest a se vsim vsudy za 120 tis, byli jsme i v Chile a ujeli 5 tis km. Od cestovky by to bylo, ten nas program, urcite pres 250 tis, mozna vice. Ale treba nektere polske cestovky dokazi zaridit 14 dni All inclusive v Recku, letecky, za cenu na kterou ja se nemam sanci dostat.... jen clovek musi vedet, kdy si ten zajezd koupit. Cili je to fakt ruzne, ale obvykle exotika, jako Jizni Amerika, Afrika, atd jsou dost predrazene.

Vašek
26.03.2020 01:43
Vašek
20.02 09:20
Když si objednáte a zaplatite dopředu tričko a najednou není,také vám dají vybrat,jestli chcete vrátit peníze nebo počkáte až se naskladni! Lidi co nechtěj čekat,musí dostat peníze zpátky a hotovo,není o cem.Součástí objednávky je přece i nějaký časový interval doručení že,jinak je to nedodržení podmínek a tím pádem důvod k reklamaci a vrácení peněz. CESTOVKY MUSÍ MÍT NAHRABANO,KDYŽ MAJ NA VŠEM MIN.100%

BennyHill
26.03.2020 09:12
BennyHill
20.02 09:20
Lidi co blázníte..... ještě existuje právní možnost v podobě §2535 Občanského zákoníku a ten mluví za vše.
Karel
27.03.2020 20:19
Karel
20.02 09:20
SPOLEČNÁ TISKOVÁ ZPRÁVA ASOCIACÍ CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ ČESKÉ REPUBLIKY ZÁKAZNÍKŮM Současná situace na trhu cestovního ruchu v České republice je v důsledku krizové situace COVID-19 také krizová... Jsme všichni, cestovní kanceláře i jejich zákazníci, v mimořádné situaci, kterou bohužel nikdo neočekával a která nemá v české ani evropské legislativě žádnou oporu. Totožná situace je, jak víme, ve všech ostatních státech EU. Cestovní kanceláře v České republice zaplatily zálohy na zájezdy jejich klientů do zahraničí na sezonu 2020 do okamžiku startu krize COVID-19 ve výši 2,9 miliardy Kč. Další stovky milionů byly vyplaceny na zálohách dopravcům. Žádný z příjemců záloh v současné bezprecedentní situaci cestovním kancelářím obdržené platby nevrátí. Budou se muset vyčerpat formou zálohovaných služeb. To však v tuto chvíli není možné.. Zákazníci cestovních kanceláří mají obavy o své prostředky, zaplacené na zálohách a vyžadují jejich okamžitou refundaci. To však z výše uvedených důvodů není možné, ale ani nutné. Cestovní kanceláře nabízejí legální možnost využití poukazů na posunutí zálohovaných zájezdů v čase či destinaci, které jsou, stejně jako zájezdy, plně pojištěny proti případné insolvenci cestovní kanceláře. Dále společně intenzivně jednáme s vládou o nejlepším možném legálním řešení nastalé situace a jsme přesvědčeni, že se nám najít řešení podaří. Prosíme, nechte nám trochu času, vyřešíme to. Naším prvotním zájmem je spokojenost našich zákazníků. Bez zákazníků naše činnost nemá smysl. Děkujeme. PRAHA 27. března 2020 ASOCIACE CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ ČESKÉ REPUBLIKY + ASOCIACE ČESKÝCH CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ A AGENTUR
28.03.2020 18:42
20.02 09:20
Rád bych viděl doklady o těch zaplacených zálohách. Nelžete!

Karel
27.03.2020 20:19
Karel
20.02 09:20
SPOLEČNÁ TISKOVÁ ZPRÁVA ASOCIACÍ CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ ČESKÉ REPUBLIKY ZÁKAZNÍKŮM Současná situace na trhu cestovního ruchu v České republice je v důsledku krizové situace COVID-19 také krizová... Jsme všichni, cestovní kanceláře i jejich zákazníci, v mimořádné situaci, kterou bohužel nikdo neočekával a která nemá v české ani evropské legislativě žádnou oporu. Totožná situace je, jak víme, ve všech ostatních státech EU. Cestovní kanceláře v České republice zaplatily zálohy na zájezdy jejich klientů do zahraničí na sezonu 2020 do okamžiku startu krize COVID-19 ve výši 2,9 miliardy Kč. Další stovky milionů byly vyplaceny na zálohách dopravcům. Žádný z příjemců záloh v současné bezprecedentní situaci cestovním kancelářím obdržené platby nevrátí. Budou se muset vyčerpat formou zálohovaných služeb. To však v tuto chvíli není možné.. Zákazníci cestovních kanceláří mají obavy o své prostředky, zaplacené na zálohách a vyžadují jejich okamžitou refundaci. To však z výše uvedených důvodů není možné, ale ani nutné. Cestovní kanceláře nabízejí legální možnost využití poukazů na posunutí zálohovaných zájezdů v čase či destinaci, které jsou, stejně jako zájezdy, plně pojištěny proti případné insolvenci cestovní kanceláře. Dále společně intenzivně jednáme s vládou o nejlepším možném legálním řešení nastalé situace a jsme přesvědčeni, že se nám najít řešení podaří. Prosíme, nechte nám trochu času, vyřešíme to. Naším prvotním zájmem je spokojenost našich zákazníků. Bez zákazníků naše činnost nemá smysl. Děkujeme. PRAHA 27. března 2020 ASOCIACE CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ ČESKÉ REPUBLIKY + ASOCIACE ČESKÝCH CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ A AGENTUR
28.03.2020 18:42
20.02 09:20
Rád bych viděl doklady o těch zaplacených zálohách. Nelžete!

Chytrolín z Práglu
28.03.2020 23:52
Chytrolín z Práglu
20.02 09:20
Najdi si na justici.cz, jaké mají cestovky marže...některé 10 %, některé 20-30... 75-80 % nemá nikdo

Jana Kuna
29.03.2020 13:06
Jana Kuna
20.02 09:20
Zimní Itálii nám zrušila samotná ck 4 dny před odjezdem, ale jezdili ještě v době kdy nemoc v Itálii již byla. Ck tvrdila že pokud nevyhlasi karantenu Itálie budou tam české turisty vozit dál. Pokud vyhlásí karantenu Italové tak vrací českým ck peníze a ty mají na vyplacení těch kteří do Itálie neodjeli. Toto jsou slova ck telefonicky rozhovor. Tak mi není jasné proč se toto neděje.

m.rybizek
30.03.2020 12:01
m.rybizek
20.02 09:20
Každý se znovu nemusí dostat na dovolenou. Třeba jako my chceme založit rodinu a asi těžko budu tahat roční dítě do Egypta. Prostě voucher nevyužijem a proto chcu vrátit peníze.Ze zákona Vám je musí vrátit. Teď je aspoň vidět jak která cestovka se chová.

Zdeněk
30.03.2020 14:07
Zdeněk
20.02 09:20
Já to chápu ty cestovky,nejenom my ,nemůžu 100 %říct,že za to nikdo nemůže,to že češi jezdili do zasažených míst Itálie Rakousko,když věděli,že to tam je,co se týče letních dovolených u moře,taky mám zaplacenou od Čedoku v půlce září na Rhodos,kde si myslím,že je to zatím bez nakazi nevím,volal jsem do Čedoku,pracovnice mne řekla,abych zatím ještě počkal jak se to bude vyvíjet,při nejhorším,že by mne to přesunula na příští rok,já jim v poh vyjdu vstříc,myslím že na výběr moc toho není.

Hanka
02.04.2020 18:34
Hanka
20.02 09:20
Vše a téměř všichni hájí především "své zájmy" "své nároky". Ano, je tu něco, co tu ještě nebylo a také nám den před odjezdem na lyžovačku do Francie díky vyhlášení nouzového stavu a uzavřením hranic byl zrušený celý zájezd v hodnotě cca 11 tis. Kč na osobu. Pokud se na situaci dívám objektivním pohledem - myslím, že by v takovém případě měla cestovka klientům vrátit 50% ceny zájezdu v hotovosti a 50% případně nabídnout na poukaz, který se bude dát využít do dvou let. Tento způsob by mohly být schopné cestovky vykomunikovat na nejvyšších místech a tam by měla být vstřícnost se k této situaci jasně vyjádřit a CK podpořit. Zde už by se v takové situaci vyfiltrovaly cestovky, které chtějí poctivě a nadále slušně podnikat a vycházet klientům vstříc. S takovou bych jistě ráda následně vycestovala.

Tomáš
22.04.2020 14:07
Tomáš
20.02 09:20
Tak mám snad pojistku a nějaký kapitál na nenadálé situace. Ne že pak z obyčejných lidí, co si našetří na dovolenou, si udělají kasičku bez úroků.

20.03.2020 09:37
20.02 09:20
Oni za ten virus taky nemůžou. Majetek jim vzít můžete, ale cestovní kanceláře moc majetku nemají. Tím nepomůžete ani jim ani sobě.
Nick
20.03.2020 09:49
Nick
20.02 09:20
Nemůžou ale jejich peníze to nejsou. Není důvod proč by si je měli nechat.
Vitouch
20.03.2020 21:45
Vitouch
20.02 09:20
Oni si je taky nenechali, protože ten zájezd někde už dávno zaplatili. Je to stejný jako tady někdo píše příklad s bankou. Kdyby všichni klienti najednou chtěli peníze, tak je taky nemá, protože je investovala. Stačí trochu přemýšlet.
Smoothie
21.03.2020 09:34
Smoothie
20.02 09:20
Cestovky zaplatili za letenky i hotely. A ne vsechny letecke spolecnosti a ubytovani chteji penize vracet! Cestovni kancelare ale maji vetsi sanci dojednat nizsi storna nez individualove. Takze kdo cestuje s ck, ma i tak sanci, ze se prave jeho cestovce podari vybojovat cast penez zpet. Ostatnim chytrakum doporucuji cestovat sami - nedostanou v pripade epidemie zpet vubec nic!
Blanka
22.03.2020 07:41
Blanka
20.02 09:20
Od cestovky nemám ani slušnou odpověď na e-mail, co bude s mým zajezdem 9.4.. individuálně jsem měla letět do Londýna, mám už zpět peníze za letenky, ubytování i za vstupné do studií Harry Potter , vše ještě se slušným vysvětlením v e-mailu. Tak asi tak o vyhodach cestování s cestovkou

20.03.2020 09:55
20.02 09:20
Jen marnotratník kupuje zájezd dřív než 2 dny před odletem - to už totiž většinou vím, že zvládnu opravdu odletět. Navíc - platívám max 60% z původní katalogové ceny zájezdu, přitom za stejné služby. Dělám to tak již 20 let a vždy to byla prima dovolená... Koupit (zaplatit) zájezd pět měsíců předem = totální hloupost!
Dan
20.03.2020 10:43
Dan
20.02 09:20
To si může dovolit jednotlivec, ne však cestovka. Ta potřebuje do cílové destinace dopravit několika přelety celou skupinu. Zkuste si někdy 2 dny předem sehnat 16 letenek např. na Borneo nebo do JAR. Otázka 2.: víte, jaký je rozdíl v ceně nákupu 16 letenek 3 měsíce předem a kolik by to stálo 2 dny předem (pokud by to vůbec bylo možné)? Nejde srovnávat jednotlivce s cestovkou. Mimochodem, ti jednotlivci, kteří teď sedí po světě na letištích, si teď říkají, že já jsem neletěl s cestovkou, protože těm cestovkovým zjišťuje a zajišťuje možnost cesty domů celý tým cestovky.
Veronika
20.03.2020 22:44
Veronika
20.02 09:20
Tohle si může dovolit člověk, když je sám a jemu jedno kam pojede/poletí. Jakmile už člověk má rodinu a má vyhlídnutou určitou destinaci, chce mít jistotu, že s dětmi k moři odcestuje.
Andrea
21.03.2020 09:03
Andrea
20.02 09:20
Naprosto souhlasím!!!! Nikdy by mě nenapadlo koupit dovolenou v únoru na kterou mám letět v červenci.To se může změnit tolik věcí za těch pár měsíců.Vzdy jsme měli úžasnou dovolenou za.pecka peníze s odletem 2- 7 dnu pred.Lide kteri tam byli s námi ve stejném termínu říkali že za to dali tak cca. o 5000,- a více kč. víc,jelikož ho koupili brzy......

20.03.2020 10:13
20.02 09:20
PRIJDETE AKORAT PODLE ZAKONA O STORNO POPLATEK COZ JE ZHRUBA 10% :ZBYLYCH 90% U SLUSNE CESTOVKY SE OBVYKLE PLATI 14 DNU PRED ODLETEM : POKUT JSTE ZAPLATILI PLNOU CENU TAK URCITE SLUSNA CESTOVKA TO URCITE NEBYLA A TIM PADEM MATE SMULU ! ! !

20.03.2020 12:42
20.02 09:20
Dobře jim tak. Jen marnotratny hlupák muže dát tak velké prachy za dovolenou. Sám se mám dobře, neplatím nájem, slušně vydělávám, ale takovy ranec bych za přiblblou dovolenou nedal. Dovolená uteče a máte prd. Lepší je investovat do nemovitostí, cenností, veteránu, tam nejenže cena roste, ale stará auta vám dělají radost stále. Navíc se zhoubnou turisstikou ten sajrajt dostal do celého světa. Já když chci na dovču, nastartuji starou škodověnku a jedu na Mácháč, nebo Lipno a nikdy neplatím víc jak 5000 se vším. Takže, kdyby češi nebyli rozhazovační a seděli na zadku doma, investovali, tak by dnes nebrečeli.
Petra
20.03.2020 15:54
Petra
20.02 09:20
Musíte zkusit pochopit, že každý nemá zájem na tom hromadit peníze, nemovitosti a starý křápy. . . Jsou lidi co chtějí cestovat s poznávat svět. . .
jiri
23.03.2020 01:59
jiri
20.02 09:20
no tak ty mas dost ,

20.03.2020 14:30
20.02 09:20
no...kéž by cestovky měly takovou marži, aby to mohly pokrejt...můžu pokukázat na tenhle článek, https://burzovnisvet.cz/ck-fischer-loni-stouply-trzby-na-6-miliard-zisk-klesl-na-88-mil/ ...konkurence je taková, že nevydělává nikdo a ceny takové, že občas jsou nabídky včetně, které se vyplatí víc, než sedět doma na řiti, protože by člověk za ten den víc projedl a propil

20.03.2020 14:32
20.02 09:20
většina lidí tam byla bez cestovek...co se týká zimních zájezdů do EU, tak se už dneska málokdo namáhá hledat si cestovku...většinou si ji najdou jednou a pak už se domlouvají přímo s majitelem...tedy pokud jezdí vlastní dopravou

20.03.2020 16:03
20.02 09:20
jste přece pojišteni proti upadku je to podnikani jako každe druhé i z rizikem krachu

20.03.2020 17:24
20.02 09:20
Svoboda podnikání také znamená svobodně na sebe vzít riziko krachu ať už z jakéhokoli důvodu. Natahovat ruce umí každý buď v dnešní situaci nebo když mráz zničí úrodu jablek, myši sežerou úrodu, vinou sucha se neurodí atd atd. Nehledě na to že je tu spousta šíbrů kteří si už mnou ruce jak to rozkradou !

20.03.2020 17:43
20.02 09:20
27.12. jsem si objednala zájezd, za osobu 18 500, teď 3 měsíce do odletu jsem ho chtěla stornovat, storno poplatek není 10%, ale 30%, prý vynaložené náklady, půl roku má cestovka 50% ceny zájezdu. Takže nevěřte 10% . Já zaplatím storno 5800 ,- je to INVIA potažmo PANTOUR
Miroslav
20.03.2020 22:39
Miroslav
20.02 09:20
Mám podobnou zkušenost, Invia potažmo CK Brenna, jsou to h...,da

21.03.2020 08:55
20.02 09:20
Děkuji, lépe bych to Bobíkovi neřekla....

21.03.2020 11:55
20.02 09:20
Ani cestovní kanceláře nemohou za to že přišel covid. Mějte pochopení. Zkuste si představit, že jste majitelem cestovní kanceláře.
lol
23.03.2020 09:09
lol
20.02 09:20
To si dovedu predstavit hanba mi mne fackovala nechat si 100% ceny zajezdu, ktery se mel teprv uskutecnit!!! Krom rezervacniho poplatku to cestovku nic nestalo a i ten neplati pul roku predem!!! A tezko hotel muze po cestovce chtit zaplatit kdyz ma zavreno!!!
Tomáš
22.04.2020 14:07
Tomáš
20.02 09:20
Tak mám snad pojistku a nějaký kapitál na nenadálé situace. Ne že pak z obyčejných lidí, co si našetří na dovolenou, si udělají kasičku bez úroků.

21.03.2020 15:50
20.02 09:20
Asi by měli být pojištění, ne ??

21.03.2020 18:33
20.02 09:20
Tak za předpokladu, že byly zaplaceny peníze, ale přišel v mezičase zákaz vycestování, tak se jedná o překážku na straně cestovky, (vyvolanou vládním nařízením a to zase koronavirem). Takže z podstaty věci, jelikož nemohou cestu realizovat, tak jim opravdu nebývá, než se s klientem dohodnout, buď nabídnout jiný zájezd v době, kdy to bude možné (ale není žádná povinnost se strany klienta to akceptovat), nebo vrátit bez okolků peníze v plné výši. A pokud nikoliv, tak u soudu by to nemohli v žádném případě vyhrát. Takže pokud nemají z čeho platit, tak pak jim nezbyde, než požádat o úvěr na tyto pohledávky nějakou banku či nějakou státní pomoc, aby nedošlo k bezdůvodnému obohacení. Je totiž pravdou, že peníze přiijali, ale nic za ně nebylo pro právě zaplativšího zákazníka pořízeno, takže je jen jejich věc, jak s nimi spíše neprozřetelně, hospodařili, Spíše to vypadá, že ve chvíli, kdy někdo od nich něco nakupuje, tak tou částkou oni platí nějakým předchozím zákazníkům služby, kteří ovšem zaplatili o dost dříve zas jiným zákazníkům atd. , čili jedou na trvalý dluh a doufají, že vždy někdo další si něco koupí, aby bylo z čeho uspokojit zákazníka, který o tomto dost zoufalém počínání nemá tušení za předpokladu, že systém takto zaběhnutý se nezadrhne. Pokud totiž nemají rezervy a jsou předlužené, měl by již dávno být vyhlášen úpadek, aby nemohli takto klamat. Nyní se ukázalo, že jsou zřejmě v trvalém dluhu a ten maskovali tím, že vždy někdo nový něco nakoupil a oni z toho uhradili předchozí služby jiného klienta a časově jim to asi vycházelo, jelikož byla nepřetržitá poptávka, ale nyní se řetězení a přeskupování peněz na dlouho přerušilo a teď to z nich leze jak z chlupaté deky.

21.03.2020 19:36
20.02 09:20
Pokud se jedna o tzv vyšší moc, tak vám pojišťovna nedá vůbec nic!!!

21.03.2020 19:38
20.02 09:20
Nesmysl.

21.03.2020 19:42
20.02 09:20
Ano, zkuste se pojistit na tzv vyšší moc.

22.03.2020 20:52
20.02 09:20
od jakživa jezdím na vlastní pěst a procestovala jsem svět za zlomek toho, co chtějí cestovky. Situci nyní jim ale nezávidím, protože peníze za zájezdy většinou zaplatily za ubytování a letenky. Letecké společnosti ale peníze zpět také vracejí i sólo cestovatelům, takže asi i cestovkám. Je těžké to posoudit, zaměstnávají hodně lidí, potřebují také na tyto výplaty na delší dobu, kdy se zájezdy prodávat nebudou. Myslím, že jsme v tom teď všichni a měli bychm se spíš podporovat, než si tu nadávat a obviňovat se. Silné cestovky vydrží i tuto situaci a ty ostatní... je to jako s restauracemi, kadeřnictvím, atd atd...myslím, že to položí dost lidí.

22.03.2020 20:48
20.02 09:20
Myslím, že se jedná o tak unikátní záležitost, že by mohla zasáhnout vláda a toto kompenzovat tak, jako bude jiné věci.

22.03.2020 20:54
20.02 09:20
hmmm, 5 x Kalousek , takže přepočteno na dnešní vládu .... je to cca 1/10 Babiše ;-)

28.03.2020 18:39
20.02 09:20
Ano, dovedu si to představit, mám nahrabáno a nyní se snažím okrást klienty, kteří zaplatili a nic nedostanou. Majetek mám vyvedený mimo. Mám zaplacené právníky. Nic pozitivního si o cestovkách, vyžadujících storno nemyslím. Mám dobrého přítele, který pracuje jako průvodce. Vždy se snažil mít co nejvíc kšeftů na vlastní triko, mimo cestovku. Proč asi? Aby neživil parazitzy! Zkuste si normálně pracovat!

28.03.2020 18:40
20.02 09:20
Ano, máte plnou pravdu, maj vyvedený peníze mimo své podnikání. Jsou to zloději.

28.03.2020 18:42
20.02 09:20
Rád bych viděl doklady o těch zaplacených zálohách. Nelžete!

favouritnejčtenější

Našli jsme vakcínu proti koronaviru, tvrdí rumunští vědci

Nový lék se začíná okamžitě testovat.…

heart

Líbil se vám tento článek?
Podpořte nás!

Jsme nezávislé médium bez velkých investorů či zahraničních vlastníků. Proto budeme rádi, pokud nám projevíte svou přízeň prostřednictvím malého příspěvku. Děkujeme!

Podpořte nás a pošlete nám:
Zavřít nemám zájem close
heart

Líbí se vám náš obsah?
Podpořte nás!

Jsme nezávislé médium bez velkých investorů či zahraničních vlastníků. Proto budeme rádi, pokud nám projevíte svou přízeň prostřednictvím malého příspěvku. Děkujeme!

Podpořte nás a pošlete nám:
Zavřít nemám zájem close
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace
popupClose