Rádi byste is prodloužili léto a během října vyrazili k moři? Například do Egypta? Nebudete to mít jednoduché. Pro odlety z Prahy směr Rudé moře totiž hlásí cestovní kanceláře vyprodáno. Poslední místa jsou v charterových letadlech z Ostravy a Brna.
„Cestovní kanceláře se naučily svůj byznys optimalizovat a přizpůsobit se poptávce,” myslí si za Asociaci cestovních kanceláří ČR místopředseda pro vnější vztahy Jan Papež. “A částečně mělo i vliv uzemnění Boeingů, které ubralo kapacit v letadlech,” dodává.

Například ale cestovní kancelář Fischer uvádí, že kapacitu se ji podařilo zachovat i přes uzemněné Boeingy a tvrdí, že vyprodanost je dána rekordním zájmem o last minute zájezdy. Právě Fischer hlásí na říjen pro odlety z Prahy do egyptského Marsa Alam vyprodáno, několik posledních míst ten měsíc sice ještě nabízí, ovšem s návratem až v listopadu.
Někteří klienti se naučili kombinovat služby různých cestovek, u jedné si rezervují hotel, u druhé letenku
„Zájem o last minute zájezdy v zářijových termínech je letos obrovský. Ze začátku sezóny jsme u některých klientů cítili nervozitu kvůli uzemněným Boeingům typu MAX. O to větší je ale zájem o zájezdy teď na sklonku léta,” popisuje situaci za kancelář Fischer Jan Bezděk a dodává: „Příznivých cen a příjemných teplot v destinacích ve velkém využívají i rodiny s dětmi, takže řada dětí v prvních zářijových týdnech zamíří místo do školních lavic s rodiči k moři.”
Místa v letadlech do oblíbeného egyptského letoviska Marsa Alam i Hurgady má na celý říjen vyprodané i Exim tours. Nijak růžová ale není situace ani u jiných destinací. Obrovský zájem je letos o Turecko nebo Řecko či Bulharsko. Stále více klientů nenechává nákup zájezdu na poslední chvíli, kdy už není z čeho vybírat. Například zmíněný Exim tvrdí, že letos prodali o patnáct procent více last minute zájezdů než loni.
„Přes podzimní prázdniny až po Vánoce se prodává prakticky všechno, co je v nabídce, u nás je nevětší podíl u Egypta a Kapverdských ostrovů,” poznamenal za Exim tours Petr Kostka. Některé kanceláře dokonce tvrdí, že klienti se naučili kombinovat služby cestovek a u jedné si rezervují hotel a druhé let, protože ta první má už k danému hotelu vyprodané lety a ta druhá zase vybraný hotel třeba nemá v nabídce.
Fotografie: unsplash.com