up_icon

Místa

facebook twitter mail

Pec pod Sněžkou kolabuje, Klínovec praská ve švech. Lyžařům dochází trpělivost

23.02.2020 / AUTOR: Petra Jaroměřská

České hory praskají ve švech a radost z návštěvy tuzemských zasněžených kopců se začíná vytrácet.

Víc lyžařů než unesou sjezdovky, všude fronty a neustále bující výstavba. České hory praskají ve švech a radost z návštěvy tuzemských zasněžených kopců se začíná vytrácet. Také máte tento pocit? A raději volíte alpské kopce než přecpané Krkonoše?

Musíte se vrátit zpátky dolů a dojet skibusem, hlásí řidič sněžného skútru před hlavním parkovištěm pro lyžaře v Peci pod Sněžkou. Je krátce před půl devátou ráno a není kde zaparkovat. Zajet přímo ke sjezdovce s tím, že jen vyložíte děti a hned zase odjedete pryč? Vyloučeno. Nepustí vás. Ale zase můžete být rádi, že jste se do hor vůbec dostali. Pár dní před koncem roku policie kvůli kolapsu dopravy zcela uzavřela příjezdové komunikace do Špindlerova mlýna a Pece pod Sněžkou.

Stejné to bylo v Krkonoších i první únorový týden. Doprava kolabovala tak, že musela přijet policie. V Peci policisté vraceli auta před středisko. Ucpané byly příjezdové komunikace i do Špindlerova Mlýna a Janských Lázní.

České hory praskají ve švech. Obří fronty u vleků se staly běžným standardem. Do restaurace se bez rezervace nedostanete, chcete-li se najíst, zbývá vám přehlídla smažených pochutin za ceny, které si účtují špičkové restaurace. Za plné ceny jezdíte i tehdy, když je v provozu jen jeden vlek a to ještě ve společnosti sněžných děl puštěných na plné obrátky.

Pec pod Sněžkou má oficiálně jen 619 stálých obyvatel. Počet turistů, který denně tuto lokalitu navštíví během jednoho dne velmi často přesahuje i deset tisíc. Ubytovací kapacity jsou vyprodané dlouho dopředu a výstavba s vidinou tučných zisků stále zažívá zlaté časy. Bohužel na úkor parkovacích míst. Jedete-li si zalyžovat jen na jeden den, nezaparkujete.

V nedalekém Špindlerově mlýně vás zase spolehlivě dokáže odradit fakt, že skvělá moderní vyhřívaná šestisedačková lanovka na horu Svatý Petr stojí při každém silnějším poryvu větru. Tři roky po sobě se nám stalo, že ze čtyřech strávených dní v lyžařském areálu Špindlerův mlýn jezdila tato lanovka kvůli silnému větru jen dva dny.

Kdyby tam bylo dvoulano, lanovka silný vítr zvládne, řekl nám místní vlekař. Namísto dvoulanového oběžného systému, tedy že samotná sedačka je uchycena na dvou lanech, se vybral levnější jednolanový. Vlekař se nebál ani zmínit, kolikrát už ten rok lanovka kvůli větru stála. Zda byla opravdu levnější cena důvodem, že na Svatý Petr jezdí sedačka jen na jednom laně, jsme neověřovali. Do Špidlu jsme přestali jezdit.

Ale abychom nekritizovali jen Krkonoše. Ty totiž nejsou žádnou výjimkou. Třeba svahy krušnohorského Klínovce se výstavbou sedačkových lanovek a rozšířením jižní sjezdovky proměnily v obří skiareál. Hora Klínovec není nafukovací, počet lyžařů tedy daleko přesahuje kapacity sjezdovek a lyžování v této lokalitě je v současné době jen pro silné povahy. A takhle bychom mohli pokračovat.

Jednoduché to nemají ani milovníci běžkového lyžování. Znáte Horské sedlo mezi Šerlichem a Velkou Deštnou? Je to oblíbené nástupní místo na turistické a běžkařské trasy na hřeben Orlických hor. Sice je tam parkoviště, ale doprava tam kolabuje každý víkend. Místo nezvládá nápor turistu, ti parkují, kde se dá.

Zcela logicky tak působí aktuální zpráva z oblasti cestovního ruchu. Totiž že zájem o pobyty v alpách v letošním roce extrémně vzrostl. Nejvíc prý láká Rakousko a to logicky díky příznivé dojezdové vzdálenosti a srovnatelným cenám. Dochází českým lyžařům trpělivost? Anebo už si na přecpané hory v zvykli a do Alp míří spíš kvůli lepšímu počasí? A jaké máte zkušenosti z českými horami vy? Jezdíte raději do Alp?

 

Fotografie: Unsplash.com

commentkomentáře
milan
24.02.2020 13:06
milan
20.02 09:20
jen si to užijte Čecháčci přitroublí :o)))
24.02.2020 13:40
20.02 09:20
Proč přitroublí čecháčci pane Milane? Že lidi chtějí s dětmi na hory, místo aby děti seděly u PC, to je špatně? Co smysluplného vytváříte o víkendech Vy sám, pochlubte se.
24.02.2020 17:07
20.02 09:20
Na základě informací v tomto článku je skutečně smysluplnější sedět doma. Proč by měl být čas na lyžích hodnotnější než u PC?
24.02.2020 14:00
20.02 09:20
Od t!ebe to sedí, přitroublý moraváčku

Petr Suchánek
24.02.2020 13:13
Petr Suchánek
20.02 09:20
V Čechách lyžuji jedině v týdnu a na delší lyžování jedině do Alp - to je úplně jiná liga i po investicích v českých střediscích.

Stanislav
24.02.2020 13:38
Stanislav
20.02 09:20
Nabízím s velkou slevou 2 poukazy -polopenze na 7 dnů se skipasem Itálie -Livigno -hotel Loredana, vlastní doprava, nástup 7.3.2020. Důvod nabídky je problém zdravotní.
David Steinmetz
24.02.2020 13:56
David Steinmetz
20.02 09:20
Já bych bral.. bližší info ? jsem z Brna
Karel Novák
24.02.2020 14:55
Karel Novák
20.02 09:20
Tak ok, já bych se Teda jel kouknout na toho korůnavira pošli nabídku na [email protected], čao
Ondrej
24.02.2020 15:11
Ondrej
20.02 09:20
Měl bych o ně velký zájem. Mohu požádat o kontakt?
Jirka
25.02.2020 14:46
Jirka
20.02 09:20
Důvod odmítnutí nabídky je také zdravotní a to konkrétně nedoporučení kvůli viru

Petr
24.02.2020 13:43
Petr
20.02 09:20
Čechy krásné Čechy mé

SiS
24.02.2020 13:46
SiS
20.02 09:20
:))) do čech a na lyže :) a tu o popelce taky znáte. za týden v Rakousku nebo v Italii date stejné peníze jako tady. Fronty žádné na svahu nikdo. Někde Maji i levnější pivo než ve špindlu o jídle ani nemluvě.

Ornyl
24.02.2020 13:46
Ornyl
20.02 09:20
Často jde o snobskou záležitost, mnozí lidí jezdí na lyže i kola, protože je to v módě a často na to ani nemají fyzičku...V Krkonoších jsem byl koncem 80. let a už tehdy tam uschla velká část smrčin, vůbec mne neláká tam jet nejen v zimě, ale ani v létě.

Antonín
24.02.2020 13:52
Antonín
20.02 09:20
Špindl =SNOBHILL. Alpy jsou podstatně lepší.

otmar
24.02.2020 13:54
otmar
20.02 09:20
Lyžování v Cesku ani omylem.Když si srovnáte kolik ujedete kilometrů na skipas v Rakousku a kolik v česku tak žasnete.Je to v podstatě cena - výkon.Takže skipasy v česku jsou velmi velmi drahé.

vankr
24.02.2020 13:55
vankr
20.02 09:20
Ať žije globální oteplování v Krkonoších a okolí.

David Steinmetz
24.02.2020 13:56
David Steinmetz
20.02 09:20
Já bych bral.. bližší info ? jsem z Brna

Beny
24.02.2020 13:57
Beny
20.02 09:20
Poměr cena výkon tak jedu do Alp. Parkování u vleku, ranní manšestr, fronty většinou tak akorát na srovnáni lyží a vydechnutí z jízdy. Počasí si, ale nekoupíš, párkrát už jsme museli z kopce domů. Vichr, mlha, bílá tma, déšť i to jsou ALPY. Pokud si chceš opravdu zalyžovat, tak není jiná cesta.

Vykuk
24.02.2020 14:10
Vykuk
20.02 09:20
Jsou i jiné sporty.V obcích vládne všemocna ruka trhu a výdělek je alfou a omegou-takze chybí provázanost služeb. Vlekari nemusí mít parkoviště a další služby, jen v případě nepříznivého počasí natahuji ruce ke statu a obci a brečí.

colek
24.02.2020 14:21
colek
20.02 09:20
Poslete podklady k tomu Livignu

Zdislava
24.02.2020 14:32
Zdislava
20.02 09:20
Proč tam lezete. My bychom se v Krkonoších bez vás obešli, trubky vylízané.
ondrej
24.02.2020 15:42
ondrej
20.02 09:20
a jak dlouho chytra zdislavo? Sluzby v krkonosich mizerne, chovani pracovniku ve sluzbach (vlekari, ubytovatele, restaurace apod) je hrozne, organizace stredisek nulova (problem s nefunkcni kartou parkoviste resi infocentrum tim ze me posila od certa k dablu s tim ze to neni problem obce) ceny priserne vysoke . ........... stravil jsem v krkonosich tyden a vim ze uz to nezopakuji hezky dlouho. v Rakousku nebo jinde v alpach je pohoda a klid, slusne chovani provozovatelu sluzeb (napriklad nikde nemusim platit za parkovani u vleku nebo lanovky, zaparkuju pokazde), v restauracich usmevy, fronty tak akorat (v janskych laznich jsem s 7letym synem stal 50min na lanovku) a na sjezdovkach polovina lidi (coz oceni predevsim rodice s detmi, nemam rad kdyz se mi kolem malych deti prohaneji 10kg borci rychlosti karvingoveho oblouku a jeste nadavaji co ze se jim decko plete do cesty). tak nejak nevidim duvod do krkonos jezdit.

Jirka
24.02.2020 14:35
Jirka
20.02 09:20
Než si jako namistrovanej trapák kupovat manžestr ve Špindlu, tak je lepší hezky v pohodě lyžovat v rakousku nebo v Itálii. Tam když chcete manžestr, tak stačí se večer neožrat a ráno vstát :-)

Vaclav
24.02.2020 14:43
Vaclav
20.02 09:20
Je plno sjezdovek kde fronty nejsou...ale to by lidi museli přemýšlet.

Petr Ipser
24.02.2020 14:51
Petr Ipser
20.02 09:20
La Norma naprosto v pohodě. Absolutně bez front, ráno lanovkář očistí sedačky od sněhu a pozdraví.

Karel Novák
24.02.2020 14:55
Karel Novák
20.02 09:20
Tak ok, já bych se Teda jel kouknout na toho korůnavira pošli nabídku na [email protected], čao

Jirka
24.02.2020 15:07
Jirka
20.02 09:20
Jako obyvatel Pece, provozovatel i občasný návštěvní alpských areálů mohu popravdě říci, že ten pisatel článku, opravdu píše, jen aby něco napsal. Pravdy je v tom pramálo. Na Silvestra jsou fronty aut všude, možná ne na Mácháči. Vzhledem k zimě, kterou tu letos máme, nejsou fronty na vlecích skoro nikde. S parkování je problém, to přiznávám, ale Češi mají tu zajímavou vlastnost, že chtějí dojet s autem až do postele. V Saalbachu, který je perfektním střediskem, mají skibusy intervaly asi hodinu, vzdálenost mezi lanovkami půl až 1 km, parkovat se tu nahoře nedá také, pokud nepřijedete brzy ráno. Srovnatelné ceny tj. ubytování s polopenzí od 2500 Kč na noc, u nás třetinu až polovinu. Pokud se vezmete lanšmítm bydlíte 30km od sjedovek, máte pravdu, je to levnější. V Söldenu to samé v bledě modrém. Zkusta tam přijet v 9 hodin a najít místo na parkovišti u lanovky. Trvá to hodinu v lepším případě, jinak krásné černé sjedovky, zato na modrých jste jak v metru. Jestliže někdo vydrží lyžovat 5 dní v kuse na dlouhých sjezdovkách, ať jede do Alp. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že takových lidí je dnes sotva polovina. Trendem je jet na hory, ale nelyžovat. To provozuje odhadem tak třetina návštěvníků. Pro 4-členou rodinu, která kopec sjede 5x za den jsou Krkonoše i ostatní české hory stále podstatně levnější než Alpy.
brukon
24.02.2020 15:38
brukon
20.02 09:20
Jirko nic proti Vám, ale to co píšete je naprostá hloupost - do Špindlu či Pece jezdí většinou už jen snobi co se potřebují předvádět či lidé co bud v Rakousku nebyli či jsou líní jezdit tak daleko - již 10 let jezdíme na různá místa v Rakousku a s těmito českými " luxusními " středisky se to nedá srovnávat.... já se tam nepotřebuji potkávat s Martiny Romany a dalšími super podnikateli.... prostě to už nemá takové kouzlo a úroven...a opravdu tady je za hodně peněz málo muziky - nejezdíme tam a ani většina " normálních lidí" co si umí spočítat jedna plus jedna
Tonda
25.02.2020 17:56
Tonda
20.02 09:20
Právě jsem se vrátil z Pece kam jezdím každý rok. Do Alp to mám blíž ale Pec je Pec. Zajímavé je že fronty jsem nestal a jídlo v pohodě koupil. Parkování u chaty bez problému. Pravda je že výstavba by měla být regulována a hostů přibývá. Ale příští rok opět Pec

Ondrej
24.02.2020 15:10
Ondrej
20.02 09:20
Měl bych o ně velký zájem. Mohu požádat o kontakt?
Stanislav
24.02.2020 16:02
Stanislav
20.02 09:20

Ondrej
24.02.2020 15:11
Ondrej
20.02 09:20
Měl bych o ně velký zájem. Mohu požádat o kontakt?

Stanislav
24.02.2020 15:31
Stanislav
20.02 09:20
Inzerát je na bazoši i na Bigreality.

Stanislav
24.02.2020 15:36
Stanislav
20.02 09:20
oprava : biginzerce

Zdenda
24.02.2020 15:38
Zdenda
20.02 09:20
nechtějí mi vzít kanoi do vlaku

brukon
24.02.2020 15:38
brukon
20.02 09:20
Jirko nic proti Vám, ale to co píšete je naprostá hloupost - do Špindlu či Pece jezdí většinou už jen snobi co se potřebují předvádět či lidé co bud v Rakousku nebyli či jsou líní jezdit tak daleko - již 10 let jezdíme na různá místa v Rakousku a s těmito českými " luxusními " středisky se to nedá srovnávat.... já se tam nepotřebuji potkávat s Martiny Romany a dalšími super podnikateli.... prostě to už nemá takové kouzlo a úroven...a opravdu tady je za hodně peněz málo muziky - nejezdíme tam a ani většina " normálních lidí" co si umí spočítat jedna plus jedna

brukon
24.02.2020 15:41
brukon
20.02 09:20
Drahá Aleno , skipas ve špindlu stojí stejně jako kdekoliv jinde v Rakousku a nalyžujeme toho během dne pětkrát tolik.... a nemusíme se bát, že když trochu zafouká vypnou lanovku či si budu dávat nekvalitní a předražené jídlo...atd... a to není o tom zda jsou to čechy či rakousko.... rád podpořím Čechy ale ne zloděje a vykuky....

ondrej
24.02.2020 15:42
ondrej
20.02 09:20
a jak dlouho chytra zdislavo? Sluzby v krkonosich mizerne, chovani pracovniku ve sluzbach (vlekari, ubytovatele, restaurace apod) je hrozne, organizace stredisek nulova (problem s nefunkcni kartou parkoviste resi infocentrum tim ze me posila od certa k dablu s tim ze to neni problem obce) ceny priserne vysoke . ........... stravil jsem v krkonosich tyden a vim ze uz to nezopakuji hezky dlouho. v Rakousku nebo jinde v alpach je pohoda a klid, slusne chovani provozovatelu sluzeb (napriklad nikde nemusim platit za parkovani u vleku nebo lanovky, zaparkuju pokazde), v restauracich usmevy, fronty tak akorat (v janskych laznich jsem s 7letym synem stal 50min na lanovku) a na sjezdovkach polovina lidi (coz oceni predevsim rodice s detmi, nemam rad kdyz se mi kolem malych deti prohaneji 10kg borci rychlosti karvingoveho oblouku a jeste nadavaji co ze se jim decko plete do cesty). tak nejak nevidim duvod do krkonos jezdit.

Honza
24.02.2020 15:57
Honza
20.02 09:20
Sierra Nevada Spanelsko

Stanislav
24.02.2020 16:02
Stanislav
20.02 09:20

Patrik
24.02.2020 16:13
Patrik
20.02 09:20
Přesně tak, hory mam za barákem a už mě ani nenapadne tam jít, to si radši zajedu za stejnou cenu a 100x lepší kvalitu zalyžovat do Itálie nebo Rakouska.

Radek
24.02.2020 16:18
Radek
20.02 09:20
Já do Pece jezdil od mala asi 40 let, ale loni už jsem to nevydržel a letos jsme poprvé jeli do Itálie. Ty ceny za jídlo a předbíhající poláci se nedaly vydržet. V Itálii hromady sněhu bez front a za stejné ceny. Sbohem má milovaná Pecičko!

David Quadrat
24.02.2020 16:37
David Quadrat
20.02 09:20
Jenom totalni kokot muze jet do cech na lyze,uroven stravovani nula,vleky hruza ale ceny jako v alpach to jo.a pokud si vemete ze skipas stoji 880,- den Krkonose a vy si date za den 10 jizd a ostatni prostojite u vleku sorry.A to tech 10 jizd - 9500m je to hnus.-: At jdou do prdele smazaci.

Milan
24.02.2020 16:38
Milan
20.02 09:20
Kecy. Stále si u nás v pohodě jako rodina zalyžujeme, ale neřeknu vám kde a kdy, aby tam nebylo narváno.

Martin
24.02.2020 16:49
Martin
20.02 09:20
Když jsem zjistil, že letos chtějí v Špindlerově mlýně za permici 1190,- Kč, tak jsem myslel, že se mi to jen zdá a někdo se zbláznil. No, kdo to chce platit, ať to platí a stojí ve frontách, pak se kousek na ledu (sníh prostě letos není) sklouzne a k obědu si dá fritovanej párek a hranolky za 120,- a zase jde do fronty. V nejbližších kvalitních rakouských areálech Kasberg a Hinterstoder stojí permanentka za dospělou osobu podobně, děti zde ale lyžují v doprovodu rodičů za 4,- Euro !! a každé 3 dítě dokonce zcela zdarma. Kvalita sjezdovek a služeb je samozřejmě nesrovnatelně lepší, všechna parkoviště uklizená a zdarma, to samé platí o WC, restaurace čisté, voňavé a kvalitní jídlo opět v cenách, které jsou s restauracemi v Krkonoších podobné. A ceny za ubytování? Jednoznačně levnější pane Jirko- letos jsme v Rakousku zaplatili za komfortní apartmán pro 4 osoby s překrásným výhledem 5600,- Kč za 3 dny včetně bufetové snídaně! Já to vidím jednoznačně...ještě kdyby už byla ta dálnice až na Dolní Dvořiště.

Honza
24.02.2020 17:16
Honza
20.02 09:20
Proč jsou v Alpách všude parkoviště volná a zadarmo? Kvalita lyžování je nesrovnatelná a ceny lanovek stejné. Je mi divné, jak se jim to tam vyplatí- lanovka je téměř prázdná. Aby to bylo úměrné, muselo by vše v Krkonoších stát nejvíce polovinu, co v Alpách.

Milan Kábrt
24.02.2020 17:32
Milan Kábrt
20.02 09:20
Jsem rodilý Krkonošák, ale tyto hory se bohužel nyní proměnily v megaparcelu pro business, kterému je vše dovoleno. Snad už i pan Krakonoš si jezdí do Alp zalyžovat : ).

Wandaliska
24.02.2020 18:03
Wandaliska
20.02 09:20
Malé české hory těžko unesou všechny zdejší lyžaře a tak raději volíme zahraničí. Jednou o poznání dražší ale bližší Rakousko a jindy zase cenově přístupnější ale vzdálenější Itálii. To co nabízí svahy Alp či Dolomitů v tuzemsku docela určitě nenajdete.

Karel Čermák
24.02.2020 18:14
Karel Čermák
20.02 09:20
Již dvacet let do v ČR na lyže nejezdím. A to jsem na lyžích "vyrost" na Špičáku a v Krkonoších, na což nostalgicky vzpomínám, a na Klínovec nebo na Špičák to mám cca 100 km. S ježděním v Alpách se to ale vůbec nedá srovnat. Nikde nestojím frontu, terén je upravený, nikdo mne nebuzeruje kvůli parkování,.... a nakonec to stojí stejně nebo méně než v Čechách.

Nováková
24.02.2020 18:20
Nováková
20.02 09:20
Článek je dle našich zkušeností pravdivý. Bohužel to letos bylo přeplněné i v Rakousku. V Krušné hory masakr a do Krkonoš už raději nejezdíme. Obcerstveni smažené a restaurace přeplněné....ceny děs....No asi jako vše, lepší to už nebude. A

Sharik4x4
24.02.2020 19:19
Sharik4x4
20.02 09:20
Začínali jsme v ČR jako každý, pak už jen Rakousko a dnes když chci mít jistotu dobrého počasí, tak Itálie. Doufám že se tady u nás bude víc a víc oteplovat a tyhle vyžírkové zkrachují a bude klid.

Marty
24.02.2020 19:29
Marty
20.02 09:20
Myslim,ze resit Śpindl, nema smysl. Zkuste jiny Skiparky. Malo lidi a super jizda. Pristi rok bych rad vyzkousel Francii.

Lukáš
24.02.2020 19:36
Lukáš
20.02 09:20
To je fakt do Livigna už nikdy..tak levnej chlast kdo to má vydržet ???? Jinak naprosto souhlasím v Čechách to moc nejde bohužel.Zase tak nejak zaostáváme.

Pavel
24.02.2020 20:09
Pavel
20.02 09:20
Špindl neřeším,jezdím si v Čechách zalyžovat,né leštit ego.Parkuji od 10-100m od sjezdovky,skibusy nesnáším,proháním se po menšestru tak první hoďku,fronty nestojím více jak minutu a jsem schopen nalyžovat až 80km což je pro mě až dost.V cizině jsem nebyl,takto mi Čechy vyhovují.

Luboš
24.02.2020 20:10
Luboš
20.02 09:20
Tak asi jsi nebyl na těch správných horách, protože tohle je úplný nesmysl. Rádi to tvrdí ti, co byli max na Slovenaku, ale to fakt není ono.

michal
24.02.2020 20:11
michal
20.02 09:20
se dej do hromady...hnupe z čech..!!

Jan K.
24.02.2020 20:54
Jan K.
20.02 09:20
V lidech je bohužel zakořeněna hloupá představa, že jejich hobby je lepší a hodnotnější než ten s kým se zrovna dohadují. Ve výsledku je to ale úplně jedno, svými koníčky nic nezměníte ani nevytváříte, pouze krájíte čas, který vám tady zbývá. Jestli ho prosedíte u PC nebo proběháte venku je úplně jedno, je to každého věc. Hlupák se hádá dál, rozumný člověk to bere, jak to je. :-) Asi tolik k tématu.

Petr
25.02.2020 00:02
Petr
20.02 09:20
Český Aspen. Musím se smát.... Jsem dvakrát třikrát ročně v Alpách. A i ty zapadle strediska se s čímkoli u nás nedá srovnat. Od parkování, kvalita sjezdovek, jídlo, cokoli mě napadá... A to nehodnotím kopec jako takový. Za to tady nikdo nemůže. Ale vše ostatní... No když to jak v obci akceptujeme a jezdíme tam.... Naše vina. Ku....me si to sami tím, že vezmeme a zaplatíme co nám kdekdo strčí pod nos...

Devaty Jan
25.02.2020 08:26
Devaty Jan
20.02 09:20
Dobrý den, jsem z Vrchlabí a sníh tady nemáme. Na sjezdovkách máme technický a věřte že lyžování je v pohodě. Pokud chcete dobré lyžování tak pondělí až čtvrtek je v pohodě. Alpy máme rádi taky.

Michael
25.02.2020 10:10
Michael
20.02 09:20
Špind otřesná záležitost, pro mne velké zklamání. Už nevědí co by si za denní skipas řekli. Stojíte tu frontu u parkoviště na Hromovku, ve sv. Petru jezdí malá dvousedačka v pohodě a v 15 hodin ukončí provoz. V tu chvilí Vás všechny naženou na šestisedačku, kde stojíte v trychtýři lyžařů, ani se numůžete pohnout, čekáte 35 minut než se proplazíte k sedačce, která každou chvilku stojí. A na to uzavřou ještě vrchní část černé sjezdovky a celou červenou. Už se nepojedeme.

Kristýna
25.02.2020 11:08
Kristýna
20.02 09:20
Haha, no tak jestli jste přestal jezdit do Špindlu protože mají na Svaťáku jednolanovou lanovku, tak jste dobrý ťulpas :-D Nicméně mě těší číst ty zprávy, kolik lidí se do Špindlu už nikdy ani na obrázku nepodívá - moc prosím - aspoň bude víc místa pro mě :-D Pokud ale chytráci jezdíte jen na víkendy a pokud přijdete na pokladnu a čekáte tu nejvýhodnější cenu skipassu, tak jste v dnešní době opravdu joudové. 35 minut čekání na lanovce? Tak když jste všichni napasovaný na šestisedačce, protože má bublinu a protože je vyhřívaná a protože tam možná potkáte Verešku nebo Klause, tak to je vaše smůla.... Nicméně minulou sobotu dopoledne, ani odpoledne nebyla fronta na Medvědíně delší než 7minut... Kritizovat umí Špindl všichni :-D

daf
25.02.2020 12:30
daf
20.02 09:20
Nechápu jak někdo může srovnávat Alpy a třeba Krkonoše. Ceny ? Neee. Služby ? To už vůbec neeee. Dostupnost ? Možná. Teď v sezóně taky asi ne. Lidi proberte se a radši jeďte ccca 4,5 h do Alp než do předražených Krkonoš, kde Vás chce každej hlu...ák natáhnout.

Moravák
25.02.2020 13:43
Moravák
20.02 09:20
Jaký Český hory?Už dávno ne.Vlastníci TMR z toho udělali luxus bez luxusu.A to chtějí ještě zdražovat.Prý kdo na to nemá ať tam nejezdí psal pan manager TMR(Tatry mountain resort).Je to hnus,že s Českých hor udělali setkání politiků(zlodějů),právniků a různých finančníků.Styďte se!!!

Jirka
25.02.2020 14:38
Jirka
20.02 09:20
Důvod odmítnutí nabídky je také zdravotní a to konkrétně nedoporučení kvůli viru.

Jirka
25.02.2020 14:46
Jirka
20.02 09:20
Důvod odmítnutí nabídky je také zdravotní a to konkrétně nedoporučení kvůli viru

Moravák
25.02.2020 16:44
Moravák
20.02 09:20
Jaký Český hory?Už dávno ne.Vlastníci TMR z toho udělali luxus bez luxusu.A to chtějí ještě zdražovat.Prý kdo na to nemá ať tam nejezdí psal pan manager TMR(Tatry mountain resort).Je to hnus,že s Českých hor udělali setkání politiků(zlodějů),právniků a různých finančníků.Styďte se!!!

Tonda
25.02.2020 17:56
Tonda
20.02 09:20
Právě jsem se vrátil z Pece kam jezdím každý rok. Do Alp to mám blíž ale Pec je Pec. Zajímavé je že fronty jsem nestal a jídlo v pohodě koupil. Parkování u chaty bez problému. Pravda je že výstavba by měla být regulována a hostů přibývá. Ale příští rok opět Pec

Petr Matoušek
25.02.2020 19:00
Petr Matoušek
20.02 09:20
Špindl mě též opravdu zklamal byl jsem na sthuleku a jídlo poměr cena a kvalita nesrovnatelná .Pec je o hromadu lepší než špind i když fronta taky byla ale dalo se to protože byli jarní prázdniny.
Tonda
26.02.2020 19:47
Tonda
20.02 09:20
Stuhlecku a byly ????

Šneberk Ladislav
25.02.2020 19:04
Šneberk Ladislav
20.02 09:20
Jsem ze západních Čech. V dojezdové vzdálenosti kolem 100km mám Plešivec,Klínovec a Špičák. Plešivec-amatéři,kteří neumí ani udělat sníh. Klínovec-tisíce lidí a hodinové fronty. A tak raději skočím do auta a fičím do Rakouska.Za necelé 4hoďky jsem na sjezdovce a po lyžovačce jsem maximálně ve 20.00 doma. Za mě pohodička a za tu super lyžovačku to stojí.

stana horak
25.02.2020 20:09
stana horak
20.02 09:20
Češi, přijeďte zkusit Jeseníky. Slezské sjezdovky jsou za polovic, bez front a parkujete u lanovek. Nebýt Poláků, už by byly zavřené. I bufety a hotely tam jsou.

Pavel
25.02.2020 20:09
Pavel
20.02 09:20
Jeďte všichni do Alp ať se to tu od těch snobů vyčistí.Kvůli jedné lyžovačce sedět 9h v autě,to neprostojíte nikde ve frontě na lanovku za den ???? .

Petr
25.02.2020 22:24
Petr
20.02 09:20
bnb

Petr
25.02.2020 22:34
Petr
20.02 09:20
Ahoj Všem. Já tedy nevím kde je pravda.Třeba komentování ohledně vánoc a silvestra kde ukazovali v tv. jak jsou hory přeplněné.Na silvestra a po něm jsem každý den nalyžoval ve Špindlu přes 50km bez front a vše v pohodě.A co se týče ceny tak levněji už to snad nejde.Cena sezónního skipasu je 5500 což je super a pro mě je lyžování levnější než cca před 8 lety.

Jirka
26.02.2020 18:15
Jirka
20.02 09:20
Čtu jak tady všichni vychvalují Alpy. Zažil jsem v Alpách spoustu dobré lyžovačky ale taky spoustu neupravených sjezdovek po nočním sněžení kdy jsem si vzpomněl na muldy na sjezdovkách za socíku a taky na pána z jednoho moravského ski střediska který při nočním sněžení vstával třeba ve tři ráno , tak aby byla sjezdovka ráno připravená. Zažil jsem i 30minutové fronty u lanovky v Livignu na Motolinu, Zažil jsem ve Schladmingu situaci kdy jsem v 16 hodin skončil na sjezdovce mimo město a poslední skibus odjel v 16 hodin a já musel asi 45 minut šlapat v lyžákách do města. Nebo zajimavá zkušenost z Hochkaru kdy po 16 hodině zavírají záchody na parkovišti takže si před jízdou domů nemáte kde odskočit. V lednu jsem lyžoval ve Špindlu na Gopass cca 520 Kč za den a fronty žádné, možná proto že to bylo ve všední den. Ukončím to tak že dnes jsou přehlcené všechny hory jak české tak Alpy. Ani Alpy už nejsou to co bývaly.
Tonda
26.02.2020 19:52
Tonda
20.02 09:20
Přesně tak.

Tonda
26.02.2020 19:47
Tonda
20.02 09:20
Stuhlecku a byly ????

Tonda
26.02.2020 19:52
Tonda
20.02 09:20
Přesně tak.

kuba5832
28.02.2020 17:35
kuba5832
20.02 09:20
Člověk musí pochopit, že je-li v Česku tak málo lyžařských středisek, a přitom tolik lidí, kteří jsou z určitých důvodů zvyklí o jarních prázdninách vyrazit lyžovat (ideálně v nějakém velkém SUV), vždy to tu bude vypadat tak, jak se píše v článku. Nepropustné silnice, zaplněná parkoviště, plné restaurace a ubytování, … Rakousko má mnohem více hor a lyžařských areálů, velká část obcí žije víceméně pouze z horského turismu, takže je pochopitelné, že se výstavba moderní infrastruktury pro lyžování podporuje výrazně více. Zákazníci (vč. těch zahraničních) se díky tomu samozřejmě lépe rozprostřou do všech středisek v zemi. Na druhou stranu bych byl v tom srovnávání Alp a Česka opatrný. V časech, kdy jezdí většina normálních lidí lyžovat (Vánoce a únor), je plno všude, i na většině sjezdovek v Rakousku. Pokud si chci opravdu zalyžovat, musím jet mimo tato období, příp. vyrazit v pracovní dny nebo dny, kdy není přírodní sníh či je teplo, pak obvykle většina běžných obyvatel lyžování vynechává. Ještě bych se vyjádřil k lanovkám. Nevím, kde kdo přišel na dvě lana, ale sedačkové lanovky se dělají vždy jen s jedním lanem. Dvoulanové systémy se stavěly přibližně do 60. let, ale stejně jen v případě kabinkových lanovek; nyní se více lan používá v případě oběžných lanovek pouze u kabin s kapacitou většinou od 15 osob. A takovou lanovku si nemohou dovolit na kdejaký kopeček nejen u nás, ale ani v Alpách. Když moc fouká, tak prostě moc fouká, za takových podmínek stojí lanovky dokonce i tam. Nehledě na to, že vyhřívaná 6sedačka s bublinou má vyšší hmotnost a z principu nižší náchylnost k tomu, aby se musela zastavit kvůli větru. Jinak kapacita lanovek často (nejen v ČR) bývá větší než propustnost sjezdovek, na opravdu prázdné sjezdovky se člověk musí přesunout na méně přeplněné sjezdovky či areály nebo lyžovat v jinou dobu, ať už v rámci dne či celé zimy.

24.02.2020 13:40
20.02 09:20
Proč přitroublí čecháčci pane Milane? Že lidi chtějí s dětmi na hory, místo aby děti seděly u PC, to je špatně? Co smysluplného vytváříte o víkendech Vy sám, pochlubte se.
24.02.2020 17:07
20.02 09:20
Na základě informací v tomto článku je skutečně smysluplnější sedět doma. Proč by měl být čas na lyžích hodnotnější než u PC?

24.02.2020 14:00
20.02 09:20
Od t!ebe to sedí, přitroublý moraváčku

24.02.2020 14:55
20.02 09:20
Proč nejezdí hromadnou dopravou,dneska každý musí autem až na sjezdovku a v létě až k vodě pak se divý.

24.02.2020 15:01
20.02 09:20
Rozhodně Alpy - ale nemůžu se zbavit dojmu, že to není jenom "horama" ....

24.02.2020 15:07
20.02 09:20
Jak tak na to koukam tak u nás to asi ani po 40 letech nebude jako na západě. Ale vždycky je to o lidech. Meli jsme radsi radši zůstat součástí rakouska a to že to u nás nevypadá jako v bulharsku nebo na ukrajině mužem poděkovat právě germanyzaci.

24.02.2020 15:11
20.02 09:20
Česká klasika. Vše stojí za hovno a platí se za to mnohem víc než v zahraničí.
brukon
24.02.2020 15:41
brukon
20.02 09:20
Drahá Aleno , skipas ve špindlu stojí stejně jako kdekoliv jinde v Rakousku a nalyžujeme toho během dne pětkrát tolik.... a nemusíme se bát, že když trochu zafouká vypnou lanovku či si budu dávat nekvalitní a předražené jídlo...atd... a to není o tom zda jsou to čechy či rakousko.... rád podpořím Čechy ale ne zloděje a vykuky....
Patrik
24.02.2020 16:13
Patrik
20.02 09:20
Přesně tak, hory mam za barákem a už mě ani nenapadne tam jít, to si radši zajedu za stejnou cenu a 100x lepší kvalitu zalyžovat do Itálie nebo Rakouska.

24.02.2020 15:48
20.02 09:20
Správně...Špindl je drahej pořád To už je o ničem. Jen ta příroda je nádherná.

24.02.2020 16:53
20.02 09:20
Francie - Alpy - s dopravou, ubytováním ve dvoulůžáku a skipas na 8 dnů za cca 11.000,-Kč. Přijedu domů a lyže uložím. Mám najeto. Naše hory to prostě nemohou zvládnout, zde to není lyžování, ale boj o život a nervy.

24.02.2020 17:07
20.02 09:20
Na základě informací v tomto článku je skutečně smysluplnější sedět doma. Proč by měl být čas na lyžích hodnotnější než u PC?

24.02.2020 17:38
20.02 09:20
Do Livigna? Nikdy. Kdo má jezdit na těch upravených sjezdovkách. Vždyť tam ani nejsou fronty. To aby člověk celý den jezdil jako blbec. Zlatý Špindl. Tam nemá člověk dilema si vybrat sjezdovku. V Livignu? Carusselo? Motolino? Tři prdele sjezdovek, tam si člověk vůbec neodpočine v třičtvrtehodinové frontě. A nejvíc mě štve ta bezcelní zóna. Je tam tak levný chlast, že si to ani člověk neužije, když je to tak levné. Aspoň že v apre-ski baru je to za ceny jako u nás :)

24.02.2020 17:38
20.02 09:20
Do Livigna? Nikdy. Kdo má jezdit na těch upravených sjezdovkách. Vždyť tam ani nejsou fronty. To aby člověk celý den jezdil jako blbec. Zlatý Špindl. Tam nemá člověk dilema si vybrat sjezdovku. V Livignu? Carusselo? Motolino? Tři prdele sjezdovek, tam si člověk vůbec neodpočine v třičtvrtehodinové frontě. A nejvíc mě štve ta bezcelní zóna. Je tam tak levný chlast, že si to ani člověk neužije, když je to tak levné. Aspoň že v apre-ski baru je to za ceny jako u nás :)

24.02.2020 23:30
20.02 09:20
Lidí je jak sra.ek, říkával už kdysi poručík Hamáček. A od jeho dob se to ještě o hodně zhoršilo. Lidská chamraď je nehorázně přemnožená.

25.02.2020 07:31
20.02 09:20
Za poslední 3 roky jsem pochopil, že na globálním oteplování něco bude. Všechny lyže jsem prodal. V létě za ně koupím velblouda ;-).

25.02.2020 11:16
20.02 09:20
Správně a lidi se nacpou všude.To jim nevadí že se kvůli jejich sklouznutí vykácí hromada stromů.

26.02.2020 20:26
20.02 09:20
Ano, ale to musi mit clovek VIP, potom nestoji ve fronte jako ostatni co si koupili za 1100

favouritnejčtenější

Našli jsme vakcínu proti koronaviru, tvrdí rumunští vědci

Nový lék se začíná okamžitě testovat.…

heart

Líbil se vám tento článek?
Podpořte nás!

Jsme nezávislé médium bez velkých investorů či zahraničních vlastníků. Proto budeme rádi, pokud nám projevíte svou přízeň prostřednictvím malého příspěvku. Děkujeme!

Podpořte nás a pošlete nám:
Zavřít nemám zájem close
heart

Líbí se vám náš obsah?
Podpořte nás!

Jsme nezávislé médium bez velkých investorů či zahraničních vlastníků. Proto budeme rádi, pokud nám projevíte svou přízeň prostřednictvím malého příspěvku. Děkujeme!

Podpořte nás a pošlete nám:
Zavřít nemám zájem close
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace
popupClose